Çok küçük yaştan itibaren farklı düşünceler, projeler. Ancak okul yaşamında başarısızlıklar. Yeteneğin ve zorluğun arasında sıkışmış bir çocuk nasıl tanılanmalı? Bu durum sadece zeka testleri ile anlaşılabilir mi? Bu araştırmada, bu sorulara cevap verebilmek için öğrenme güçlüğü olan üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerinin ve tanılanmasının açıklanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda üstün yetenek, öğrenme güçlüğü kavramları öncelikle ele alınmış, ardından öğrenme güçlüğü olan üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri ve tanılanması, ulusal ve uluslararası alan yazınla birlikte açıklanmıştır. Üstün yeteneklerin ve güçlüklerin bir araya gelerek oluşturduğu bu farklı öğrencilerin doğru tanılanması ve yönlendirilmesi için ilgili çalışmalarla beraber Türkiye’de yapılması gerekenler son bölümde tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 10 |