Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sıra Dışı Olanlar: Özel Yetenekli Yalnız Ergenler

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 10, 281 - 296, 29.12.2020

Öz

Bu çalışmada özel yetenek olgusunun eğitim ortamlarında nasıl yansıma bulduğu ve bu olgunun yalnızlıkla olan ilişkisi literatür taraması ile aydınlatılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda gelişimsel bir süreç olarak özel yetenekli ergenlerin deneyimlediği yalnızlığın diğer ergenlerden nasıl farklılaştığı, yalnız kalma nedenleri, yalnızlığın yaşamlarındaki etkileri ve yalnızlıkla baş etme durumları ele alınmıştır. Özel yetenekli ergenlerin akranlarıyla olan ilişkilerinde eğitim ortamlarının belirleyici rolü tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Archibald, F. S., Bartholomew, K., ve Marx, R. (1995). Loneliness in early adolescence: A test of the cognitive discrepancy model of loneliness. Personality and Social Psychology Bulletin, 21(3), 296- 301. https://doi.org/10.1177/0146167295213010
  • Bain, S. K., ve Bell, S. M. (2004). Social self-concept, social attributions, and peer relationships in fourth, fifth, and sixth graders who are gifted compared to high achievers. Gifted Child Quarterly, 48(3), 167-178. https://doi.org/10.1177/001698620404800302
  • Baumeister, R. F., ve Leary, M. R. (1995). The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychological Bulletin, 117(3), 497-529. https://doi. org/10.1037/0033-2909.117.3.497
  • Bayar, S. (2018). Zorbalığa maruz kalan özel yetenekli öğrencilerin zorbalık algıları (Publication No.525491). [Master’s thesis, Anadolu University]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Benner, A. D. (2011). Latino adolescents’ loneliness, academic performance, and the buffering nature of friendships. Journal of Youth and Adolescence, 40(5), 556-567. https://doi.org/10.1007/ s10964-010-9561-2
  • Bowlby, J. (1973). Attachment and loss: seperation anxiety and anger. Basic Books.
  • Brandisauskiene, A. (2019). ‘I am more than my IQ’: Analysis of the experience of a gifted learner. Gifted Education International, 35(3), NP1-NP15. https://doi. org/10.1177/0261429419840648
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

N. Ece Ünal Bu kişi benim 0000-0002-2288-9774

Uğur Sak Bu kişi benim 0000-0002-9802-2499

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Ünal, N. E., & Sak, U. (2020). Sıra Dışı Olanlar: Özel Yetenekli Yalnız Ergenler. Çocuk Ve Medeniyet, 5(10), 281-296.