Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Dönemde Özel Yetenekli Bir Çocuk Yetiştirmek

Year 2020, Volume: 5 Issue: 10, 337 - 364, 29.12.2020

Abstract

Okul yılları, özel yetenekli çocukların akademik, sosyal ve duygusal gelişim süreçlerinde çok önemli bir yer tutar. Ancak okul öncesi dönemdeki yaşantı da bir o kadar önemlidir. Özel yetenek tanısı alan çocukların okul öncesi dönemdeki gelişimlerinde en büyük pay da ebeveynlere aittir. Özel yetenekli bir çocuğa sahip olan veya çocuklarının özel yetenekli olduğunu düşünen ebeveynlerin zihinlerinde birçok soru vardır. Bu ebeveynlerin, özel yetenek tanısı almadan önceki, özel yetenek tanısı alma esnasındaki ve özel yetenek tanısı aldıktan sonraki süreçle alakalı bazı önemli soruların cevaplarını bilmeleri, bu süreci daha sağlıklı bir şekilde sürdürmeleri bakımından elzemdir. Bu çalışmada, ebeveynlerin özel yetenekli bir çocuk yetiştirirken dikkat etmeleri gereken önemli noktalar üzerinde durulmaktadır.

References

  • Anderson, L. W. & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. New York: Longman.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Bandura, A. & Cervone, D. (1983). Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 1017–1028.
  • Bertua, C., Anderson, N., & Salgado, J. F. (2005). The predictive validity of cognitive ability tests: A UK meta-analysis. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 78, 387–409.
  • Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. R. (1956). The taxonomy of educational objectives, handbook I: The cognitive domain. New York: David McKay.
  • Comte-Sponville, A. (2020). Büyük erdemler risalesi. İstanbul: İletişim.
  • Cross, T. L. (2018). On the social and emotional lives of gifted children. Waco, TX: Prufrock.
  • Deci, E. L., Koestner, R., & Ryan, R. M. (2001). Extrinsic rewards and intrinsic motivation in education: Reconsidered once again. Review of Educational Research, 71, 1–27.
Year 2020, Volume: 5 Issue: 10, 337 - 364, 29.12.2020

Abstract

References

  • Anderson, L. W. & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. New York: Longman.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Bandura, A. & Cervone, D. (1983). Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 1017–1028.
  • Bertua, C., Anderson, N., & Salgado, J. F. (2005). The predictive validity of cognitive ability tests: A UK meta-analysis. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 78, 387–409.
  • Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. R. (1956). The taxonomy of educational objectives, handbook I: The cognitive domain. New York: David McKay.
  • Comte-Sponville, A. (2020). Büyük erdemler risalesi. İstanbul: İletişim.
  • Cross, T. L. (2018). On the social and emotional lives of gifted children. Waco, TX: Prufrock.
  • Deci, E. L., Koestner, R., & Ryan, R. M. (2001). Extrinsic rewards and intrinsic motivation in education: Reconsidered once again. Review of Educational Research, 71, 1–27.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Süreyya Yörük This is me 0000-0001-8181-2614

Publication Date December 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Yörük, S. (2020). Okul Öncesi Dönemde Özel Yetenekli Bir Çocuk Yetiştirmek. Çocuk Ve Medeniyet, 5(10), 337-364.