Bu çalışmanın amacı, tam sayılarda toplama ve çıkarma işlemi konusunun öğretiminde yaşanan zorlukları, soyut olan matematiksel kavramları somutlaştırarak özel yetenekli öğrencilerin yaşadıkları sıkıntıları gidermektir. Bu çalışmada özel yetenekli öğrencilerin robotlar ile tamsayılarda işlemlere yönelik ders planının uygulanması sonucunda negatif tam sayılarda işlemlerde informal bilgiye ulaşım süreci gözlemlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep ilindeki Şahinbey Bilim ve Sanat Merkezi’nde eğitim görmekte olan 2 özel yetenekli 6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Robotlarla tasarlanan ders planının öğrencilerin veri analiz süreci ve tahmin becerilerine nasıl bir etkisi olduğu daha iyi anlamak için durum analizi uygulanmıştır. Bu sayede öğrencilerde meydana gelen gelişimlerin detaylı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada oluşturulan ders planı öğrencilere uygulanmıştır. Ders planı iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamasında öğrencilere 0’ın sayı doğrusundaki yeri ve negatif sayıların varlığı sezdirilmeye çalışılmıştır. İkinci aşamada ise öğrencilere robot setleri ile yapılan etkinlik ve modellemeler sayesinde tam sayılarda toplama ve çıkartma işleminin matematiksel mantığı kazandırılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin negatif tam
sayıların sayı doğrusundaki yerlerini rahatlıkla ifade edebildikleri ve negatif tam sayılarda işlem mantığını anlamlandırdıkları gözlemlenmiştir. Tam sayılarda işlemler ve sayıların yönü kavramı robotun hareketleri ile ilişkilendirilmiştir. Robotlar sayesinde öğrencilerin negatif sayıları daha rahat ifade edebildikleri gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 10 |