Research Article
BibTex RIS Cite

Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk

Year 2012, Issue: 1, 139 - 148, 25.06.2015

Abstract

Özellikle son birkaç asırdır dünyada meydana gelen bilimsel ve teknolojik gelişmelere ve ekonomik refaha rağmen dinî, insanî ve ahlâkî değerlerdeki zayıflama ve dejenerasyon çağdaş insanın mutsuzluğunu ve geleceğe olan ümidini azalmaktadır. Zira bilimde ve teknikte meydana gelen gelişmelerin ve ekonomik hayattaki iyileşmelerin insanlığa barış, huzur, mutluluk ve geleceğe yönelik ümit sağlayacağı beklenirken dünyada başta savaş ve çatışmalar olmak üzere, şiddetin her türlüsü doruk noktaya çıkmış, sosyal-ekonomik adaletsizlik, başta AIDS olmak üzere ahlâkî bozulmadan kaynaklanan hastalıklar, içki, uyuşturucu ve zararlı madde kullanımları, intiharlar vs. tüm dünya ülkelerinde gün geçtikçe artarak hat safhaya ulaşmıştır. Günümüz insanı tüm dinlerin telkin ettiği sevgi, şefkat, hoşgörü, iffet, affedicilik, alçakgönüllülük, yardımlaşma vb. gibi ahlâkî değerleri neredeyse unutmuş, yine tüm dinlerin yasak ettiği adaletsizliği, haksız kazancı, sahtekarlığı, vefasızlığı, şiddeti, bencilliği vs. yaşamının âdeta bir parçası haline getirmiştir. Daha da ilginç ve üzücü olan husus, günümüzdeki bu ahlâkî sorunlar, sadece bireysel ve toplumsal niteliklerle sınırlı kalmamış artık tüm dünyayı tehdit eder hale gelmiştir

Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk

Year 2012, Issue: 1, 139 - 148, 25.06.2015

Abstract

Özellikle son birkaç asırdır dünyada meydana gelen bilimsel ve teknolojik gelişmelere ve ekonomik refaha rağmen dinî, insanî ve ahlâkî değerlerdeki zayıflama ve dejenerasyon çağdaş insanın mutsuzluğunu ve geleceğe olan ümidini azalmaktadır. Zira bilimde ve teknikte meydana gelen gelişmelerin ve ekonomik hayattaki iyileşmelerin insanlığa barış, huzur, mutluluk ve geleceğe yönelik ümit sağlayacağı beklenirken dünyada başta savaş ve çatışmalar olmak üzere, şiddetin her türlüsü doruk noktaya çıkmış, sosyal-ekonomik adaletsizlik, başta AIDS olmak üzere ahlâkî bozulmadan kaynaklanan hastalıklar, içki, uyuşturucu ve zararlı madde kullanımları, intiharlar vs. tüm dünya ülkelerinde gün geçtikçe artarak hat safhaya ulaşmıştır. Günümüz insanı tüm dinlerin telkin ettiği sevgi, şefkat, hoşgörü, iffet, affedicilik, alçakgönüllülük, yardımlaşma vb. gibi ahlâkî değerleri neredeyse unutmuş, yine tüm dinlerin yasak ettiği adaletsizliği, haksız kazancı, sahtekarlığı, vefasızlığı, şiddeti, bencilliği vs. yaşamının âdeta bir parçası haline getirmiştir. Daha da ilginç ve üzücü olan husus, günümüzdeki bu ahlâkî sorunlar, sadece bireysel ve toplumsal niteliklerle sınırlı kalmamış artık tüm dünyayı tehdit eder hale gelmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Kitap ve Sempozyum Tanıtımı
Authors

Nurten Kimter This is me

Publication Date June 25, 2015
Published in Issue Year 2012 Issue: 1

Cite

APA Kimter, N. (2015). Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(1), 139-148.
AMA Kimter N. Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. June 2015;(1):139-148.
Chicago Kimter, Nurten. “Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 1 (June 2015): 139-48.
EndNote Kimter N (June 1, 2015) Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 139–148.
IEEE N. Kimter, “Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk”, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 1, pp. 139–148, June 2015.
ISNAD Kimter, Nurten. “Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 (June 2015), 139-148.
JAMA Kimter N. Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2015;:139–148.
MLA Kimter, Nurten. “Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk”. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 1, 2015, pp. 139-48.
Vancouver Kimter N. Son Devir Osmanlı Düşüncesinde Ahlâk. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2015(1):139-48.