Bu çalışmanın amacı, Türk Ağır Sanayinin lokomotifi olarak hizmet veren Türkiye Lokomotif Sanayi A.Ş. (TÜLOMSAŞ) vagon fabrikasının 14 adet tezgah ve 30 personeli ile boji atölyesinin iş süreçlerinin değişim mühendisliği yöntemlerinden Hammer Champy modeline uygun benzetim modelleri kurularak süreçleri yenilemek, süreçler yenilenirken teknolojiden daha fazla yararlanmak ve bugünden çok daha kaliteli ürünler üretmektir. Bunun için çalışmada en iyi sürecin oluşturulmasında iş süreçleri tasarlanırken fabrikanın kısıtları ve ya uygulanabilirliği olan fakat işletmeye getirisi belirsiz olan tüm iş süreçleri düşünülerek 6 senaryo geliştirilmiş ve bu senaryolara uygun bilgisayar tabanlı ARENA 9.0 Benzetim (Simulasyon) programı kullanılarak modeller oluşturulmuştur. Toplam 12 ay süren değişim Mühendisliği uygulamaları sonucunda, uygulanabilirliği en yüksek, ulaşılmak istenen hedeflere en yakın sonucu veren senaryo seçilerek, tesisin değişim mühendisliği uygulamalarından önce yıllık boji miktarı 2029 adet iken seçilen senaryo ile yıllık boji miktarı 2164 adette çıkarılmıştır. Bu çalışma ile demiryolu sektöründe değişim mühendisliği uygulamaları ile gerçekleştirilecek olan değişimin tüm belirsizlik durumlarını kurulan benzetim modelleri ile yok edip iş süreçlerinin ayrıntılı bir şekilde incelenmesine imkan sağlayacaktır
The aim of this study is to establish the Turkish Lokomotif Sanayi A.Ş., which serves as the locomotive of the Turkish Heavy Industry. (TÜLOMSAŞ) 14 bench, 30 personnel and bogie workshop business process change engineering methods by using simulation models suitable for Hammer Champy model, to renew the processes, to utilize the technology more while renewing the processes and to produce much better quality products. To do this, six scenarios were developed by considering the constraints of the factory and all the business processes which were either feasible, but whose operation was uncertain, and models were created by using the computerized ARENA 9.0 Simulation program in this scenario. As a result of total 12 months of change engineering engineering applications, the scenario giving the closest result to the most applicable targets was selected and the annual bogie
amount was increased to 2164 with the scenario selected while the annual bogie
amount was 2029 before the change engineering application. With this study, the
change that will be realized with the change engineer applications in the railway
sector will be able to eliminate all the uncertainty states with the established simulation
models and to examine the business processes in detail.
Change Engineering Public Sector Simulation Models Hammer Champy Models Workflow
Diğer ID | JA27SJ58EZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 30 |