Günümüz dünyasının
yoğun rekabet ortamında satış sonrası hizmetler tüketicilerin satın alma
kararını etkileyen önemli bir faktördür. Bunun yanında rekabetin yoğunluğundan
dolayı işletmelerin fiziksel mal satışından elde ettikleri karlar azalmakta, bu
durum da işletmelerin satış sonrası hizmetleri sadece bir destek mekanizması
değil, önemli bir kar merkezi olarak da görmelerine sebep olmaktadır.
Günümüzde, birçok sektörde işletmelerin satış sonrası hizmetlerden elde
ettikleri gelirler, satıştan elde ettikleri gelirlerin oldukça üzerindedir.
Satış sonrası
hizmetlerin işletmeler için bu kadar önemli hale gelmesiyle birlikte satış
sonrası hizmetlerdeki sadakat süreci de önem kazanmıştır. Bu makalenin amacı da
satış sonrası hizmetlerde müşteri sadakati ve öncülleri arasındaki ilişkileri incelemek
ve elde edilen sonuçlara göre pazarlama strateji önerilerinde bulunmaktır. Müşteri
sadakati ve öncülleri arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modelleme ile test
edilmiştir. Araştırmanın yapılacağı sektör olarak otomotivin seçilmesinin temel
sebebi, otomotiv sektöründe satış sonrası hizmetlerden elde edilen karın satış
karlarının oldukça üzerinde olması ve otomotiv sektörünün Türkiye’nin lokomotif
sektörü olmasıdır.
Elde edilen araştırma
bulgularına göre, müşteri sadakati öncüllerinden güvenilirlik ve algılanan
değer öncüllerinin müşteri memnuniyetini olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca
değiştirme maliyeti ve müşteri memnuniyeti öncüllerinin müşteri sadakati
üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu araştırmanın bir
diğer bulgusu ise müşteri memnuniyetinin tek başına müşteri sadakati yaratmak
için yeterli olmadığıdır. İşletmeler müşterilerine bazı değiştirme maliyetleri
yaratarak, onları sadık hale getirmeye çalışmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 32 |