Bu
araştırma, potansiyel
dış ticaret girişimcisi olarak ele alınan uluslararası ticaret bölümü
öğrencilerinin bakış açısıyla “dış ticaret girişimciliğini tanımlamak” ve “dış
ticaret girişimciliği kavramına yüklenen anlamı” ortaya koymaktır. Araştırmanın
örneklemini Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde lisans seviyesinde öğrenim görmekte
olan uluslararası ticaret bölümü öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri, kolayda
örnekleme yöntemi ile gönüllülük esasına göre araştırmaya katılmayı kabul eden
152 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yüz yüze
anket tekniğinden yararlanılmıştır.
Anket formundaki dış ticaret girişimciliğine yüklenen anlam ve dış
ticaret girişimciliğinin tanımlanmasına yönelik sorular “açık uçlu” olarak
sorulmuştur. Araştırma sonuncunda dış
ticarete yüklenen anlam açısından “Uluslararasılaşma”, “Girişimcilik”,
“Finans”, “Dış ticaret politikası”, “İnovasyon”, ”Kültür” ve “Lojistik”
temaları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, dış ticaret girişimciliği tanımlarından
ortaya çıkartılan temalar, dış ticaret girişimciliğine yüklenen anlam açısından
ortaya çıkarılan temalarla benzerlik göstermektedir.
Uluslararası Ticaret Dış Ticaret Girişimciliği Uluslararası Girişimcilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 32 |