BibTex RIS Cite

Migration and Tourism: Case of Turkey-Germany

Year 2012, Volume: 10 Issue: 19, 177 - 185, 01.03.2012

Abstract

-

References

  • ABADAN UNAT, Nermin, Bitmeyen Göç Konuk İşçilikten Ulus-Ötesi Yurttaşlığa, 2.Baskı, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2006.
  • AUSLANDERZAHLEN 2009, Bundesamt für Migration und Flüchtlinge, Nürnberg, 2009.
  • AVCIKURT, C. (2009), Turizm Sosyolojisi, 3.Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • BARUTÇUGİL, İsmet Sabit, Turizm İşletmeciliği, 3. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım, 1989.
  • ÇİÇEKLİ, Bülent, ‘Yabancılar ve Yabancı Olmayanlar- Almanya’da ve Türkiye’de Hukuki Statü’, Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kurumu (USAK) işbirliği ile Göç ve Entegrasyon- Almanya ve Türkiye’de Azınlık - Çoğunluk İlişkileri, İslam ve Diyalog Semineri, 29-30 Kasım 2007, s. 189-210.
  • ESSEN, Stiftung Zentrum für Türkeistudien, www.zfti.de (Erişim Tarihi 15 Aralık 2010).
  • İNALTEKİN, Abdulkadir, “Almanyalı Türklerin Alman Toplumuna Siyasi, İktisadi ve Kültürel Etkileri”, 1. Uluslararası Tarihi ve Kültürel Yönleriyle Türk-Alman İlişkileri Sempozyumu, Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 8-10 Ekim 2009, s. 263-269.
  • KOZAK, Nazmi, KOZAK AKOĞLAN, Meryem, ve KOZAK, Metin, Genel Turizm- İlkeler ve Kavramlar, 9. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık, 2010.
  • MEİER BRAUN, Karl-Heinz, Deutschland Einwanderungsland, Franfurt/ Main: Suhrkamp Verlag, 2002.
  • MUCUK, Mehmet ve ALPTEKİN, Volkan, “Türkiye’de Vergi ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: VAR Analizi (1975-2006), Maliye Dergisi, Sayı 155, Temmuz- Aralık, 2008, s. 159-174.
  • MUTLUER, Mustafa ve SÜDAŞ, İlkay, ‘Yurtdışında Yaşayan Türk Vatandaşlarının Türkiye Turizmine Katkısı ve Turizm Eğilimleri’, Ege Coğrafyası Dergisi, İzmir, 17/1-2, 2008, s. 27-34.
  • OECD, Migration Database, (http://stats.oecd.org/index.aspx?lang=en)
  • PEARCE, Philip L., The Social Psychology of Tourist Behavior, Oxford; New York: Pergamum Press, 1982.
  • PERŞEMBE, E. (2010), “F. Almanya’nın Baden-Württemberg Eyaletinde Eğitim Sistemi ve Türk Göçmen Çocuklarının Eğitim Sorunları”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı:29, ss.55-80.
  • SEZGİN, Orhan Mesut ve ACAR, Yıldırım, Turizm Tanıtım-Pazarlama- Ekonomi, Ankara: Baştem Yayınları, 1991.
  • TOKSÖZ, Gülay, Uluslararası Emek Göçü, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2006.
  • TUİK, Turizm istatistikleri (1961-2008), (http://kutuphane.tuik.gov.tr/ ).
  • TÜRKİYE ARAŞTIRMALAR MERKEZİ. (2000), “Almanya’daki Türkler”, Zentrum für Türkeistudien-Institut An Der Universitat, GH Essen, Nisan 2000, ss.1-7,
  • http://www.byegm.gov.tr/yayinlarimiz/anadolununsesi/164/t20. htm (Erişim tarihi 15 Şubat 2011).
  • TÜRSAB, (2009), “Almanya’nın Turizm Pazarı”, Ar-ge Departmanı, Mart 2009.
  • WEİSBADEN, Statistisches Bundesamt Deutschland, www.destatis.de (Erişim Tarihi 15 Aralık 2010).
  • WİESBADEN, Federal Bureau of Statistics, (http://en.wikipedia.org/ wiki/Turks_in_Germany#CITEREF_Al-ShahiLawless2005)
  • YILDIRIMOĞLU, Hakan, ‘Uluslararası Emek Göçü- Almanya’da Türk Emek Göçü’, Kamu-İş, Cilt:8, Sayı:1, 2005, s. 129-153.
  • YILMAZ, Cevdet, ‘Türkiye’de Turizmin Geliştirilmesi ve Turizm Gelirlerinin Artırılmasında Batı Avrupa’daki İşçilerimizden Faydalanma İmkanları’, Ankara: Turizm Yıllığı, 1994, s. 329-342.

Göç ve Turizm: Türkiye-Almanya Örneği

Year 2012, Volume: 10 Issue: 19, 177 - 185, 01.03.2012

Abstract

Dünya ekonomisinde hızla gelişen turizm, Türkiye’nin kalkınmasında önemli bir sektör haline gelmiştir. Uluslararası turizmdeki gelişmelere paralel olarak Türkiye’de turist sayısını ve turizm gelirlerini artırmıştır. Bu gelişime katkı sağlayan gruplardan birisi Almanya’da yaşayan Türk vatandaşlarıdır. 50 yıl önce işgücü göçüyle başlayıp daha sonra Alman toplumunun bir parçası haline gelen Türk göçmenler, Türkiye ile Almanya arasındaki ilişkilerde iki toplumun yakınlaşmasını sağlamışlardır. Bir arada yaşamanın getirdiği bu yakınlaşma, Almanların Türkiye’ye ilgisini artırarak Türkiye’ye gelen yabancı turistler içinde Almanların ilk sıralarda yer almasına neden olmaktadır. Türkiye’ye en çok turist gönderen ülkenin Almanya olması, hem iki toplum arasındaki kültürel etkileşimin hem de Türk göçmen sayısının bir sonucudur. Bu çalışma, mevcut durumu göz önüne alarak iki ülke arasındaki göç ve turizm hareketliliğinin ampirik kanıtlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, Almanya’ya giden göçmen sayısı ile Türkiye’ye gelen turist sayısı arasındaki ilişki, VAR analizi yöntemiyle incelenmiştir. 1961-2008 yılları arasında gerçekleşen göçün, turizmi etkilediği tespit edilmiştir

References

  • ABADAN UNAT, Nermin, Bitmeyen Göç Konuk İşçilikten Ulus-Ötesi Yurttaşlığa, 2.Baskı, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2006.
  • AUSLANDERZAHLEN 2009, Bundesamt für Migration und Flüchtlinge, Nürnberg, 2009.
  • AVCIKURT, C. (2009), Turizm Sosyolojisi, 3.Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • BARUTÇUGİL, İsmet Sabit, Turizm İşletmeciliği, 3. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım, 1989.
  • ÇİÇEKLİ, Bülent, ‘Yabancılar ve Yabancı Olmayanlar- Almanya’da ve Türkiye’de Hukuki Statü’, Uluslararası Stratejik Araştırmalar Kurumu (USAK) işbirliği ile Göç ve Entegrasyon- Almanya ve Türkiye’de Azınlık - Çoğunluk İlişkileri, İslam ve Diyalog Semineri, 29-30 Kasım 2007, s. 189-210.
  • ESSEN, Stiftung Zentrum für Türkeistudien, www.zfti.de (Erişim Tarihi 15 Aralık 2010).
  • İNALTEKİN, Abdulkadir, “Almanyalı Türklerin Alman Toplumuna Siyasi, İktisadi ve Kültürel Etkileri”, 1. Uluslararası Tarihi ve Kültürel Yönleriyle Türk-Alman İlişkileri Sempozyumu, Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 8-10 Ekim 2009, s. 263-269.
  • KOZAK, Nazmi, KOZAK AKOĞLAN, Meryem, ve KOZAK, Metin, Genel Turizm- İlkeler ve Kavramlar, 9. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık, 2010.
  • MEİER BRAUN, Karl-Heinz, Deutschland Einwanderungsland, Franfurt/ Main: Suhrkamp Verlag, 2002.
  • MUCUK, Mehmet ve ALPTEKİN, Volkan, “Türkiye’de Vergi ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: VAR Analizi (1975-2006), Maliye Dergisi, Sayı 155, Temmuz- Aralık, 2008, s. 159-174.
  • MUTLUER, Mustafa ve SÜDAŞ, İlkay, ‘Yurtdışında Yaşayan Türk Vatandaşlarının Türkiye Turizmine Katkısı ve Turizm Eğilimleri’, Ege Coğrafyası Dergisi, İzmir, 17/1-2, 2008, s. 27-34.
  • OECD, Migration Database, (http://stats.oecd.org/index.aspx?lang=en)
  • PEARCE, Philip L., The Social Psychology of Tourist Behavior, Oxford; New York: Pergamum Press, 1982.
  • PERŞEMBE, E. (2010), “F. Almanya’nın Baden-Württemberg Eyaletinde Eğitim Sistemi ve Türk Göçmen Çocuklarının Eğitim Sorunları”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı:29, ss.55-80.
  • SEZGİN, Orhan Mesut ve ACAR, Yıldırım, Turizm Tanıtım-Pazarlama- Ekonomi, Ankara: Baştem Yayınları, 1991.
  • TOKSÖZ, Gülay, Uluslararası Emek Göçü, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2006.
  • TUİK, Turizm istatistikleri (1961-2008), (http://kutuphane.tuik.gov.tr/ ).
  • TÜRKİYE ARAŞTIRMALAR MERKEZİ. (2000), “Almanya’daki Türkler”, Zentrum für Türkeistudien-Institut An Der Universitat, GH Essen, Nisan 2000, ss.1-7,
  • http://www.byegm.gov.tr/yayinlarimiz/anadolununsesi/164/t20. htm (Erişim tarihi 15 Şubat 2011).
  • TÜRSAB, (2009), “Almanya’nın Turizm Pazarı”, Ar-ge Departmanı, Mart 2009.
  • WEİSBADEN, Statistisches Bundesamt Deutschland, www.destatis.de (Erişim Tarihi 15 Aralık 2010).
  • WİESBADEN, Federal Bureau of Statistics, (http://en.wikipedia.org/ wiki/Turks_in_Germany#CITEREF_Al-ShahiLawless2005)
  • YILDIRIMOĞLU, Hakan, ‘Uluslararası Emek Göçü- Almanya’da Türk Emek Göçü’, Kamu-İş, Cilt:8, Sayı:1, 2005, s. 129-153.
  • YILMAZ, Cevdet, ‘Türkiye’de Turizmin Geliştirilmesi ve Turizm Gelirlerinin Artırılmasında Batı Avrupa’daki İşçilerimizden Faydalanma İmkanları’, Ankara: Turizm Yıllığı, 1994, s. 329-342.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sabriye Çelik Uğuz This is me

Publication Date March 1, 2012
Submission Date June 24, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 10 Issue: 19

Cite

APA Uğuz, S. Ç. (2012). Göç ve Turizm: Türkiye-Almanya Örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(19), 177-185.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,