2019 yılı sonlarında Çin’de başlayan ve kısa süre içerisinde tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını nedeniyle eğitimin bütün kademelerinde yüz yüze eğitim yerine, daha önceleri kısmi olarak kullanılan uzaktan eğitime zorunlu ve hızlı bir geçiş yapılmıştır. Tek yönlü iletişim araçlarının kullanıldığı uzaktan eğitim, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla eğitim süreçlerinde daha sık kullanılmıştır. Ancak, uzaktan eğitim sisteminin kullanımı Covid-19 salgını sonrasında farklı bir evreye girmiştir. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçleri için bir taraftan çeşitli fırsat ve imkânlar sunarken diğer taraftan çeşitli riskleri de bünyesine barındırmaktadır.
Bu araştırma ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde muhasebe dersi veren öğretim elemanlarının genel anlamda uzaktan eğitim ile uzaktan muhasebe eğitimine ilişkin yaklaşımları ile uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları belirleme amacı taşımaktadır. Bu kapsamda çalışmada tarihsel betimleme yöntemi kullanılmış, ayrıca belirlenen örneklem üzerinde alan araştırması yapılmıştır. Alan araştırmasında kullanılan anket sonuçları SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda katılımcıların demografik özellikleri başta olmak üzere görev süresi, daha önceden uzaktan eğitim dersi verme durumları ile uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimi değişkeni arasındaki ilişkiler farklı yönleriyle yorumlanmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 22, 2021 |
Submission Date | August 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 19 Issue: 42 |