Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYADA TARTIŞMA GÜNDEMİ OLAN MUHASEBE KONULARI: TWİTTER TABANLI BİR ARAŞTIRMA

Year 2024, Volume: 22 Issue: Özel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları, 1392 - 1416, 30.09.2024
https://doi.org/10.35408/comuybd.1513608

Abstract

İnternet olgusunun ortaya çıkışıyla birlikte tüm iş kolları, iş modelleri ve kitle iletişim yöntemleri önemli değişimler geçirmiş ve geçirmektedir. Dijitalleşme süreciyle birlikte günümüzde toplumsal yaşamın ve mesleki gelişimin ulaşmış olduğu noktaya bakıldığında bu alandaki ilerlemenin oldukça fazla olduğu görülmektedir. İşletmelerin çoğu her alanda sosyal medyayı aktif olarak kullanmakta, sadece bu iş için ayrı kişiler görevlendirmekte ve sosyal medya kullanımını kendilerine bir pazarlama aracı olarak görmektedirler. Bu bağlamda muhasebe alanında da sosyal medya kullanımının arttığı dikkat çekmektedir. Sosyal medya, muhasebe mesleği için yeni ve benzersiz fırsatlar sunmaktadır. Meslek mensupları, sosyal medya uygulamalarında sohbet grupları oluşturmakta, bu gruplar üzerinden bilgi paylaşımı yapmakta, tartışma ortamları yaratarak bir konudaki fikirlerinin bütüne yayılmasını sağlamaktadırlar. Bu çalışma, Twitter üzerinden muhasebe konularında en çok tartışılan güncel konuları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Twitter’ın seçilme nedeni, diğer sosyal medya platformlarına kıyasla daha fazla fikir tartışması yapılabilmesidir. İnternet ve dijitalleşme, iş modelleri ve kitle iletişim yöntemlerini büyük ölçüde değiştirmiştir. Sosyal medya, bireylerin sosyalleşmesini sağlarken, mesleki bilgi alışverişini de hızlandırmaktadır. Özellikle muhasebe meslek mensupları, doğru bilgiye hızlı erişim sağlamak için sosyal medyayı etkin kullanmalıdır. Araştırma kapsamında MAXQDA programı kullanılarak nitel veri analizi yapılmış ve Twitter’dan toplanan veriler içerik çözümlemesi tekniğiyle analiz edilmiştir. Çalışmada, araştırma sınırları kapsamında Doğu Karadeniz illerinde belirli tarihler arasındaki muhasebe konularını kapsayan tweetler incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler (SMMM) ve Yeminli Mali Müşavirler (YMM) tarafından Twitter’da en çok tartışılan konular belirlenmiştir. Ayrıca, sosyal medyanın muhasebe meslek mensupları için önemli bir bilgi ve iletişim kaynağı olduğu bu nedenle de meslek mensuplarının sosyal medyayı daha etkin kullanmaları gerektiği tespit edilmiştir

Ethical Statement

Bu çalışma 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İİBF tarafından online olarak düzenlenen 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansında bildiri olarak sunulmuştur.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

TÜBİTAK 2209-A 2021. yılı 2. dönem 1919B012107899 başvuru numaralı proje

Thanks

Bu çalışma 2209-A kapsamında TÜBİTAK tarafından desteklenmiştir.

References

  • Akın, O., ve Onat, O. K. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Başarısı Üzerine Etkisi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 244-256. https://doi.org/10.38057/bifd.816870
  • Alkan, G., ve Yaşar, R. Ş. (2019). SOSYAL MEDYA VE MUHASEBE: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(4), 1061-1077. https://doi.org/10.31460/mbdd.559396
  • Baş, M., ve Çetinoğlu, T. (2023). Muhasebe Mesleğinde Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İçerik Analizi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (76), 272-289. https://doi.org/10.51290/dpusbe.1256744 Brown, S. (2010). From VLEs to learning webs: The implications of web 2.0 for learning and teaching. Interactive Learning Environments, 18(1), 1-10.
  • Çidem, İ., ve Çiğdem, R. (2024). Social Network Use of Accounting Professionals in Accessing Professional Knowledge in Türkiye: The Case of Facebook. International Journal of Business and Economic Studies, 6(1), 59-68. https://doi.org/10.54821/uiecd.1406172
  • Edvinsson, L. (2013). IC 21: Reflections from 21 Years of IC Practice and Theory. Journal of Intellectual Capital, 14 (1).
  • Gerekan, B. (2023). Sosyal Medya Kullanımının Akademik Performans Üzerindeki Etkisi: Muhasebe Akademisyenleri Üzerine Bir Araştırma. Denetim ve Güvence Hizmetleri Dergisi, 3(2), 206-217.
  • Güney, A. (2020). Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (88), 23-38. https://doi.org/10.25095/mufad.801096
  • Johari, N. H., Krishna, I., Paramasivam, K., Sinnathambi, M., and Manokar, N. (2021). The Impact of Social Media on Academic Performance among Accounting Students in Malaysian Universities. Global Business and Management Research, 13(4s), 406-417.
  • Meiryani. (2020, December). The Utilization of Social Media in Learning Accounting Information Systems. In Proceedings of the 2020 2nd International Conference on Video, Signal and Image Processing (pp. 61-65).
  • Nerantzidis, M., Tampakoudis, I., and She, C., (2024). Social Media in Accounting Research: A Review and Future Research Agenda. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, 54. https://doi.org/10.1016/j.intaccaudtax.2024.100595
  • Olgun,C.K. (2008). Nitel Araştırmalarda İçerik Analizi Tekniği. Sosyoloji Notları, Ocak-Şubat-Mart (4), 66-71.
  • Satiti, A. D. R., and Fibriyanti, Y. V. (2021). The Implementatıon of Blended Learnıng Assısted Wıth Edmodo Socıal Medıa And Its Effect On Accountıng Learnıng Outcomes. DIA: Jurnal Administrasi Publik, 19(1), 376-386.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Venezia, C., and Feliana, Y. K. (2021). Accounting Narrative and Impression Management on Social Media: Study on Instagram Accounts of Indonesia Listed Companies. Advances in Economics, Business and Management Research, Proceedings of the 18th International Symposium on Management (INSYMA 2021). ISSN: 2352-5428. 30-38.
  • Xie, Z., Chiu, D. K., and Ho, K. K. (2023). The role of social media as aids for accounting education and knowledge sharing: learning effectiveness and knowledge management perspectives in mainland China. Journal of the Knowledge Economy, 1-28.
Year 2024, Volume: 22 Issue: Özel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları, 1392 - 1416, 30.09.2024
https://doi.org/10.35408/comuybd.1513608

Abstract

Project Number

TÜBİTAK 2209-A 2021. yılı 2. dönem 1919B012107899 başvuru numaralı proje

References

  • Akın, O., ve Onat, O. K. (2020). Sosyal Medya Kullanımının Bilgisayarlı Muhasebe Dersi Başarısı Üzerine Etkisi. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 244-256. https://doi.org/10.38057/bifd.816870
  • Alkan, G., ve Yaşar, R. Ş. (2019). SOSYAL MEDYA VE MUHASEBE: BİR ALAN ARAŞTIRMASI. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(4), 1061-1077. https://doi.org/10.31460/mbdd.559396
  • Baş, M., ve Çetinoğlu, T. (2023). Muhasebe Mesleğinde Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İçerik Analizi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (76), 272-289. https://doi.org/10.51290/dpusbe.1256744 Brown, S. (2010). From VLEs to learning webs: The implications of web 2.0 for learning and teaching. Interactive Learning Environments, 18(1), 1-10.
  • Çidem, İ., ve Çiğdem, R. (2024). Social Network Use of Accounting Professionals in Accessing Professional Knowledge in Türkiye: The Case of Facebook. International Journal of Business and Economic Studies, 6(1), 59-68. https://doi.org/10.54821/uiecd.1406172
  • Edvinsson, L. (2013). IC 21: Reflections from 21 Years of IC Practice and Theory. Journal of Intellectual Capital, 14 (1).
  • Gerekan, B. (2023). Sosyal Medya Kullanımının Akademik Performans Üzerindeki Etkisi: Muhasebe Akademisyenleri Üzerine Bir Araştırma. Denetim ve Güvence Hizmetleri Dergisi, 3(2), 206-217.
  • Güney, A. (2020). Sosyal Ağların Muhasebe Eğitiminde Kullanımı. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (88), 23-38. https://doi.org/10.25095/mufad.801096
  • Johari, N. H., Krishna, I., Paramasivam, K., Sinnathambi, M., and Manokar, N. (2021). The Impact of Social Media on Academic Performance among Accounting Students in Malaysian Universities. Global Business and Management Research, 13(4s), 406-417.
  • Meiryani. (2020, December). The Utilization of Social Media in Learning Accounting Information Systems. In Proceedings of the 2020 2nd International Conference on Video, Signal and Image Processing (pp. 61-65).
  • Nerantzidis, M., Tampakoudis, I., and She, C., (2024). Social Media in Accounting Research: A Review and Future Research Agenda. Journal of International Accounting, Auditing and Taxation, 54. https://doi.org/10.1016/j.intaccaudtax.2024.100595
  • Olgun,C.K. (2008). Nitel Araştırmalarda İçerik Analizi Tekniği. Sosyoloji Notları, Ocak-Şubat-Mart (4), 66-71.
  • Satiti, A. D. R., and Fibriyanti, Y. V. (2021). The Implementatıon of Blended Learnıng Assısted Wıth Edmodo Socıal Medıa And Its Effect On Accountıng Learnıng Outcomes. DIA: Jurnal Administrasi Publik, 19(1), 376-386.
  • Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Venezia, C., and Feliana, Y. K. (2021). Accounting Narrative and Impression Management on Social Media: Study on Instagram Accounts of Indonesia Listed Companies. Advances in Economics, Business and Management Research, Proceedings of the 18th International Symposium on Management (INSYMA 2021). ISSN: 2352-5428. 30-38.
  • Xie, Z., Chiu, D. K., and Ho, K. K. (2023). The role of social media as aids for accounting education and knowledge sharing: learning effectiveness and knowledge management perspectives in mainland China. Journal of the Knowledge Economy, 1-28.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Strategy, Management and Organisational Behaviour (Other)
Journal Section Articles
Authors

Esra Atabay 0000-0002-6855-7521

Selin Ada 0009-0006-6126-0764

Project Number TÜBİTAK 2209-A 2021. yılı 2. dönem 1919B012107899 başvuru numaralı proje
Early Pub Date September 30, 2024
Publication Date September 30, 2024
Submission Date July 9, 2024
Acceptance Date September 16, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 22 Issue: Özel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları

Cite

APA Atabay, E., & Ada, S. (2024). SOSYAL MEDYADA TARTIŞMA GÜNDEMİ OLAN MUHASEBE KONULARI: TWİTTER TABANLI BİR ARAŞTIRMA. Yönetim Bilimleri Dergisi, 22(Özel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları), 1392-1416. https://doi.org/10.35408/comuybd.1513608

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,