İnternet olgusunun ortaya çıkışıyla birlikte tüm iş kolları, iş modelleri ve kitle iletişim yöntemleri önemli değişimler geçirmiş ve geçirmektedir. Dijitalleşme süreciyle birlikte günümüzde toplumsal yaşamın ve mesleki gelişimin ulaşmış olduğu noktaya bakıldığında bu alandaki ilerlemenin oldukça fazla olduğu görülmektedir. İşletmelerin çoğu her alanda sosyal medyayı aktif olarak kullanmakta, sadece bu iş için ayrı kişiler görevlendirmekte ve sosyal medya kullanımını kendilerine bir pazarlama aracı olarak görmektedirler. Bu bağlamda muhasebe alanında da sosyal medya kullanımının arttığı dikkat çekmektedir. Sosyal medya, muhasebe mesleği için yeni ve benzersiz fırsatlar sunmaktadır. Meslek mensupları, sosyal medya uygulamalarında sohbet grupları oluşturmakta, bu gruplar üzerinden bilgi paylaşımı yapmakta, tartışma ortamları yaratarak bir konudaki fikirlerinin bütüne yayılmasını sağlamaktadırlar. Bu çalışma, Twitter üzerinden muhasebe konularında en çok tartışılan güncel konuları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Twitter’ın seçilme nedeni, diğer sosyal medya platformlarına kıyasla daha fazla fikir tartışması yapılabilmesidir. İnternet ve dijitalleşme, iş modelleri ve kitle iletişim yöntemlerini büyük ölçüde değiştirmiştir. Sosyal medya, bireylerin sosyalleşmesini sağlarken, mesleki bilgi alışverişini de hızlandırmaktadır. Özellikle muhasebe meslek mensupları, doğru bilgiye hızlı erişim sağlamak için sosyal medyayı etkin kullanmalıdır. Araştırma kapsamında MAXQDA programı kullanılarak nitel veri analizi yapılmış ve Twitter’dan toplanan veriler içerik çözümlemesi tekniğiyle analiz edilmiştir. Çalışmada, araştırma sınırları kapsamında Doğu Karadeniz illerinde belirli tarihler arasındaki muhasebe konularını kapsayan tweetler incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler (SMMM) ve Yeminli Mali Müşavirler (YMM) tarafından Twitter’da en çok tartışılan konular belirlenmiştir. Ayrıca, sosyal medyanın muhasebe meslek mensupları için önemli bir bilgi ve iletişim kaynağı olduğu bu nedenle de meslek mensuplarının sosyal medyayı daha etkin kullanmaları gerektiği tespit edilmiştir
Bu çalışma 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İİBF tarafından online olarak düzenlenen 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansında bildiri olarak sunulmuştur.
TÜBİTAK
TÜBİTAK 2209-A 2021. yılı 2. dönem 1919B012107899 başvuru numaralı proje
Bu çalışma 2209-A kapsamında TÜBİTAK tarafından desteklenmiştir.
TÜBİTAK 2209-A 2021. yılı 2. dönem 1919B012107899 başvuru numaralı proje
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Strategy, Management and Organisational Behaviour (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | TÜBİTAK 2209-A 2021. yılı 2. dönem 1919B012107899 başvuru numaralı proje |
Early Pub Date | September 30, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 9, 2024 |
Acceptance Date | September 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 22 Issue: Özel Sayı: Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları |