Missed nursing care refers to any nursing care that a patient needs but is partially or completely neglected or significantly delayed. Nurse managers have various responsibilities in managing situations leading to missed care and promoting patient safety by minimizing missed care. Some of these responsibilities include establishing organizational and patient safety cultures, creating, and maintaining a positive work environment, nurse workforce planning, promoting teamwork, effective management and leadership, open communication and transparency, improving nurses' performance, redesigning nursing documentation, enhancing nurse motivation, facilitating career development and empowerment, and monitoring and taking responsibility for care. Nurse managers should make improvements in nursing employment and policies regarding work environment characteristics such as balancing nurse-to-patient ratios, providing staffing and material resources, and increasing the institution's technological, educational, and career opportunities. Additionally, recognizing the importance of unit managers supporting their staff, nurse managers at units should closely monitor and provide support when needed to nurse subordinates, as well as develop strategies to foster team spirit, harmony, trust, and support among all team members. It is important for lower-level nurse managers, especially, to support nurses through approaches like coaching or mentoring systems to prevent increased neglect of care, particularly among new graduate and less experienced nurses. Furthermore, nurse managers should regulate and ensure adequate nurse employment by adjusting the nursing workforce and distribution based on reasons for missed care related to human and material resource dimensions. Intervention strategies need to be developed and implemented by nurse managers to enhance professional commitment and improve the work environment, which is key to reducing missed nursing care.
Nurses, Nursing care, Nurse managers, Missed care, Managers roles
Karşılanmamış hemşirelik bakımı, bir hastanın gereksinim duyduğu herhangi bir hemşirelik bakımının kısmen veya tamamen ihmal edilmesi veya önemli ölçüde geciktirilmesi anlamına gelir. Karşılanmamış hemşirelik bakımına neden olan durumları yönetmede ve karşılanmamış bakımı en aza indirerek hasta güvenliğinin teşvik edilmesinde yönetici hemşirelerin çeşitli sorumlulukları vardır. Bunlardan bazıları şunlardır; örgüt kültürü ve hasta güvenliği kültürü oluşturma, olumlu çalışma ortamı oluşturma ve sürdürme, hemşire iş gücü planlama, ekip çalışmasının teşvik edilmesi, etkili yönetim ve liderlik, açık iletişim ve şeffaflık, hemşirelerin performansının iyileştirilmesi, hemşirelik dokümantasyonunu yeniden tasarlama, hemşirelerin motivasyonunun arttırılması, hemşirelerin kariyer gelişimi ve güçlendirilmesi ve bakımın denetlenmesi ve sorumluluk alma olarak sıralanabilir. Yönetici hemşireler, çalışma ortamı özelliklerine ilişkin olarak hemşire-hasta oranının dengelenmesi, çalışan ve malzeme kaynaklarının sağlanması, kurumun teknolojik, eğitim ve kariyer olanaklarının artırılması gibi hemşire istihdam ve politikalarında iyileştirmeler yapmalıdır. Ayrıca birim yöneticisinin çalışanları desteklemesinin önemi ortaya konduğundan, servis sorumlu hemşirelerinin hemşire astlarını yakından izleyerek desteğe gereksinim duyduklarında bunu karşılaması, ayrıca tüm ekip üyeleri arasında ekip ruhu, uyum, güven ve destek davranışını oluşturacak stratejiler geliştirmelidir. Yeni mezun konumunda ve mesleki deneyimi az olan hemşirelerin, bakımı daha fazla ihmal etmelerinin önlenmesi amacıyla özellikle alt kademe yönetici hemşirelerin koçluk veya mentorluk sistemi gibi yaklaşımlarla hemşireleri desteklemesi önemlidir. Bunun yanında yönetici hemşireler, hemşirelerin bakımı karşılamama nedenlerinden insan kaynakları ve malzeme kaynakları boyutlarına ilişkin olarak hemşire iş gücünü ve dağılımını düzenlemeli ve yeterli sayıda hemşire istihdam edilmesini sağlamalıdır. Yönetici hemşirelerin karşılanmamış hemşirelik bakımını azaltmanın anahtarı olan mesleki bağlılığı ve çalışma ortamını iyileştirmek için müdahale stratejileri oluşturulması ve uygulaması gerekmektedir.
Hemşireler Hemşirelik bakımı Karşılanmamış bakım Yönetici rolleri Yönetici hemşireler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Liderlik, Organizasyonel Planlama ve Yönetim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 53 |