Translation
BibTex RIS Cite

Öğrenme Sürecinin Verimli Organizasyonu İçin Yeni Basit Bir Yöntem

Year 2023, Volume: 2 Issue: 1, 51 - 68, 15.04.2024

Abstract

En uygun öğrenme sonuçları, öğretilen konu öğrenci tarafından hatasız bir şekilde tanımlandığında, anlaşıldığında ve başarıldığında gerçekleşir. Bireysel bir öğrenme süreci, öğrenci tarafından kendi kendine ilham vererek ve doğal zihinsel süreçler yoluyla kendi yeteneklerini de dâhil ederek geliştirilmelidir. Motivasyon ve bir öğrenme aracı olarak işlev gören ilgili fırsatlara ek olarak, yazarların deneyim ve özel çalışmalar yoluyla elde ettiği pratik öneriler, yeni ve uygun bir çalışma organizasyonu yöntemi geliştirmek için kullanıldı. Bu çalışmanın ilk yazarı, öğrenme için motivasyon ve ilgiye ek olarak yeni bir yöntem geliştirmiş ve diğer yazar ise öğrenme ve hafızanın nörobiyolojisiyle ilgili önemli bilgiler sağlamıştır. Bu deneyimler, öğrenme deneyimlerini daha etkili hale getirmek için kullanılabilir. Bu yazıda, öğrenme ve çalışma planlaması ile ilgili mevcut bazı yöntemlerin gözden geçirildiği bir giriş bölümü sunulduktan sonra, yıllardır başarıyla denenmiş yeni ve basit bir yöntem sunulmuştur. Böyle bir yaklaşımın; öğrenme, sınavları başarıyla geçme, çalışılan teknik ve kültürel bilgilerin kalıcılığını sağlama ve edinilen bilgi zenginliğini gelecekteki profesyonel yaşamda verimli bir şekilde uygulama gibi temel amaçlara ulaşmak için geçerli olduğu kanıtlanmıştır.

A New Simple Method for an Efficient Organization of the Learning Process

Year 2023, Volume: 2 Issue: 1, 51 - 68, 15.04.2024

Abstract

The most appropriate learning results take place when the trained matter is unmistakably identified, understood and achieved by the student. An individual learning process should be developed by the trainee, in parallel, by self-inspiring and by involving his own capabilities through natural mind procedures. In addition to motivation and pertinent chances which operate as a learning means, practical suggestions gained by the authors through experience and specific studies were used to develop a new suitable method of study organization. The first author of this study developed a new method for learning in addition to motivation and interest, and the other author provided important insights into the neurobiology of learning and memory. These experiences can be used to make learning experiences more effective. In this article, after an introduction in which some existing methods relating to learning and study planning were reviewed, a novel simple method is presented, which has been successfully experimented for years. Such an approach has proven to be valid to achieve the main purposes, i.e. learning, passing exams successfully, remembering as long as possible the technical and cultural knowledge studied and applying efficaciously the acquired wealth of knowledge in the future professional life.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Management Sociology
Journal Section Çeviri
Authors

Massimo Rogante This is me 0000-0002-6846-0826

Claudio Santelli This is me 0000-0002-8606-726X

Translators

Erol Kam

Publication Date April 15, 2024
Published in Issue Year 2023 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Rogante, M., & Santelli, C. (2024). Öğrenme Sürecinin Verimli Organizasyonu İçin Yeni Basit Bir Yöntem (E. Kam, Trans.). Cihannüma Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(1), 51-68.

30066


All articles published on JOCSOSA are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. This license grants you the right to reproduce, share and disseminate data mining applications, search engines, websites, blogs, and all other platforms, provided that all published articles, data sets, graphics and attachments are cited. Open access is an approach that facilitates interdisciplinary communication and encourages different disciplines to work with each other.