Bu makalede Muhsin Ertuğrul ve Almanya’daki sinema üretimi mercek altında
tutulmaktadır. New Film History anlayışı ile sinema tarihi yazımında gerçekleşen paradigma
değişimi, tarih yazımında makro tarih kadar mikro tarihe ilginin artmış olması, farklı
coğrafyalarda mevcut arşiv belgelerinin daha ulaşılabilir olması ve filmlerin zaman zaman
gün yüzüne çıkması konuya olan ilgiyi artırmaktadır. Elde edilen bu yeni veriler, sinema
tarihi yazımında boşlukların doldurulmasını mümkün kılmaktadır. Bu makale bu yaklaşımla
Muhsin Ertuğrul’un film çalışmalarına başladığı Almanya dönemine odaklanmaktadır.
Ertuğrul Almanya’da film çekmiş, oyuncu olarak filmlerde yer almış, tiyatro ve sinema
alanında deneyimler kazanmış ve ufkunu genişletmiştir. Tiyatro ve sinema sektöründen
isimlerle arkadaşlıklar geliştirmiş ve Weimar Sineması’nın coşkusuna bizzat şahit olmuştur.
Çalışma aynı zamanda Ertuğrul’un sinema faaliyetlerini incelemekte ve Alman Sineması
üzerine edindiği izlenimleri ortaya koymaktadır. Böylelikle makale ulusötesi ve kültürlerarası
ilişkilere yaşam öyküsünden yaklaşarak kültürel çalışmalara, Ertuğrul’un Almanya’daki
yılları ve üretimine odaklanarak sinema tarihi çalışmalarına katkıda bulunmaktadır.
In diesem Artikel werden Muhsin Ertuğrul und sein Filmschaffen in Deutschland
unter die Lupe genommen. Der aus dem Verständnis der New Film History rührende
Paradigmenwechsel in der Kinohistoriographie, das zunehmende Interesse an der Mikrosowie der Makrogeschichte in der Geschichtsschreibung, Dokumente, die in verschiedenen
Archiven immer mehr verfügbar werden und Filme, die von Zeit zu Zeit ans Licht kommen,
haben dieses Interesse hervorgerufen. Diese neu erhaltenen Daten ermöglichen es, die
Lücken in der Kino- bzw. Filmgeschichte zu füllen. Mit diesem Ansatz konzentriert sich
dieser Artikel auf Muhsin Ertuğruls Zeit in Deutschland, wo er seine ersten Filme drehte.
Ertuğrul drehte in Deutschland Filme, nahm als Schauspieler an verschiedenen Filmen teil,
sammelte Erfahrungen im Bereich Theater und Film und erweiterte somit seinen Horizont.
Er knüpfte Freundschaften mit Persönlichkeiten aus der Theater- und Filmbranche und
war selbst persönlich Zeuge des Elans des Weimarer Kinos. Die Studie stellt auch Ertuğruls
Filmtätigkeiten und seine Eindrücke über das deutsche Kino dar. Durch die Annäherung an
transnationale und interkulturelle Beziehungen aus biographischer Hinsicht trägt der Artikel
zur Kulturwissenschaft und, indem er sich auf Ertuğruls Filmproduktion in Deutschland
konzentriert, zur Kinogeschichtsforschung bei.
Primary Language | German |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 17, 2021 |
Submission Date | February 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 43 |