Research Article
BibTex RIS Cite

Development of Achievement Test for “Force and Energy” Chapter in Science Course

Year 2022, , 1278 - 1314, 31.08.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.1059186

Abstract

Purpose of this study was to develop a valid and reliable achievement test for the 7th grade “Force and Energy” chapter within the framework of the science course, 2018 curriculum. For this purpose, 34 multiple-choice items were prepared whereby the information in the learning outcomes in the force and energy chapter in the curriculum would be measured mostly with high-level cognitive processes. The application study of the test was conducted with 144 students studying in the 2018-2019 academic year. Necessary corrections were made based on opinions of field experts to establish clarity of the test items, sufficiency of time, and scientific accuracy of the information in the items. Item discrimination and item difficulty indices for each item were calculated according to the answers collected after the application of the test. After the item analysis, 12 items were removed from the test and the Force and Energy Achievement Test including 22 questions was prepared. The mean item difficulty of the Force and Energy Achievement Test was calculated as 0.41 and the mean item discrimination as 0.39.

References

  • Akbulut, H. İ., & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir?: İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Aksoy, Ş., & Özcan, H. (2020). Altıncı sınıf öğrencilerinin ses ve özellikleri ünitesi ile ilgili başarılarını ölçmeye yönelik bir test geliştirme çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(2), 193-214. https://doi.org/10.17244/eku.787792
  • Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama: Bloom’un eğitimin hedefleri ile ilgili sınıflamasının güncelleştirilmiş biçimi (Çev. D. A. Özçelik). (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Avcı, F. (2020). Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre madde ve ısı başarı testi: Geçerlik güvenirlik çalışması. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21, 263-292.
  • Başokçu, T. O., Bardakçı, V., Çakıroğlu, E., Öğretmen, T., Yurdakul, B., & Akyüz, G. (2018). Uluslararası geniş ölçekli sınavlarda Türkiye'nin matematik başarısını arttırabilmek için bir model önerisi: Bilişsel tanıya dayalı izleme modelinin etkililiği (Proje: SOBAG 3501. Proje No: 115K531). Retrieved from https://open.metu.edu.tr/bitstream/handle/11511/50310/TVRnMU56SXk.pdf
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klâsik test teorisi ve uygulaması. Pegem Akademi.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Pegem Akademi.
  • Chase, C. I. (1978). Measurement for educational evaluation (2nd ed.). Addison-Wesley.
  • Çakan, M. (2017). Eğitim sistemimizde yaygın olarak kullanılan sınav türleri. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 87-122). Pegem Akademi.
  • Çiçek Şentürk, Ö., & Selvi, M. (2021). Fen bilimleri dersi “insan ve çevre” ünitesi akademik başarı testi geliştirme: Güvenirlik ve geçerlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 601-630. https://doi.org/10.17152/gefad.940400
  • Dumanoğlu, F., & Bezir Akçay, B. (2018). Elektrik enerjisi başarı testinin geliştirilmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 20-39. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.422251
  • Eroğlu, G. (2021). Özgün tasarlanan eğitsel robotiklerin kuvvet ve enerji ünitesinde başarı ve bilimsel yaratıcılığa etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Gronlund, N. E. (1976). Measurement and evaluation in teaching (3rd ed.). Macmillan Publishing Co., Inc.
  • Gülseven, E. (2020). Argümantasyon temelli FeTeMM eğitiminin 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesine yönelik akademik başarılarına, tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. Allyn and Bacon.
  • Hasançebi, B., Terzi, Y., & Küçük, Z. (2020). Madde güçlük indeksi ve madde ayırt edicilik indeksine dayalı çeldirici analizi. Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 224-240. https://doi.org/10.17714/gumusfenbil.615465
  • Hopkins, K. D., Stanley, J. C., & Hopkins, B. R. (1990). Educational and psychological measurement and evaluation (7th ed.). Allyn and Bacon.
  • Kan, A. (2017). Ölçme aracı geliştirme. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 241-278). Pegem Akademi.
  • Kargın, P. D., & Gül, Ş. (2021). Altıncı sınıf “vücudumuzdaki sistemler ve sağlığı” ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirilmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-26. https://doi.org/10.47479/ihead.729412
  • Kubiszyn, T., & Borich, G. (2007). Educational testing and measurement: Classroom application and practice. John Wiley & Sons.
  • Kurt, U. (2020). “Hücre ve bölünmeler” ve “kuvvet ve enerji” ünitelerinin öğretiminde farklı aktif öğrenme yöntemlerinin etkililiklerinin karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Linn, R. L., & Gronlund, N. E. (1995). Measurement and assessment in teaching (7th ed.). Prentice-Hall, Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020). PISA nedir?. https://pisa.meb.gov.tr/www/pisa-nedir/icerik/4
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021). TIMSS tanıtım sunusu. http://yegitek.meb.gov.tr/pdf/TIMSS_Tanitim_sunusu.pdf
  • Mehrens, W. A., & Lehmann, I. J. (1991). Measurement and evaluation in education and psychology (4th ed.). Wadsworth/Thomson Learning.
  • Özaşkın Arslan, A. G., & Karamustafaoğlu, S. (2019). 2018 Fen bilimleri öğretim programı kapsamındaki 7. sınıf güneş sistemi ve ötesi ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 172-205. https://doi:10.7822/omuefd.528571
  • Özbek, Ö. Y. (2017). Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 41-86). Pegem Akademi.
  • Özcan, H., Koca, E., & Söğüt, M. (2019). Ortaokul öğrencilerinin basınç kavramıyla ilgili anlayışlarını ölçmeye yönelik bir test geliştirme çalışması. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(1), 130-144.
  • Özçelik, D. A. (2013). Test hazırlama kılavuzu. Pegem Akademi.
  • Özçelik, D. A. (2016). Ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Özkan, E. B., & Eryılmaz Muştu, Ö. (2018). 8. sınıf basit makineler ünitesine yönelik başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, 737-754. https://doi:10.17218/hititsosbil.332294
  • Semerci, Ç. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 1-15). Pegem Akademi.
  • Sontay, G., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Fen bilimleri dersi “Güneş, Dünya ve Ay” ünitesine yönelik başarı testinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 511-551.
  • Şeker, H., & Gençdoğan, B. (2020). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Nobel Yayınevi.
  • Şen, H. C., & Eryılmaz, A. (2011). Bir başarı testi geliştirme çalışması: Basit elektrik devreleri başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-39.
  • Tatlı, A. (2020). REACT stratejisinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlama, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Düzce Üniversitesi.
  • Tekin, H. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (27. bs.). Yargı Yayınevi.
  • Tekindal, S. (2019). Okullarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Nobel Yayınevi.
  • Thorndike, R. L., & Hagen, E. (1969). Measurement and evaluation in psychology and education. John Wiley & Sons.
  • Thorndike, R. L., & Hagen, E. P. (1977). Measurement and evaluation in psychology and education (4th ed.). John Wiley & Sons.
  • Thorndike, R. M. (1997). Measurement and evaluation in psychology and education (6th ed.). Prentice Hall.
  • Timur, S., Doğan, F., İmer Çetin, N., Timur, B., & Işık, R. (2019). 6. sınıf hücre konusuna ilişkin başarı testi geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(2), 1202-1219. https://doi:10.14812/cufej.602535
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Türeyen, H. (2020). Ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Educational Reflections, 4(1), 25-37.
  • Utami, F. D., Nurkamto, J., & Marmanto, S. (2019). Higher-order thinking skills on test items designed by English teachers: A content analysis. International Journal of Educational Research Review, 4, 756-765. https://doi.org/10.24331/ijere.629581
  • Walberg, H. J. (2011). Tests, testing, and genuine school reform. Education Next.
  • Yalçın, B. (2020). Harmanlanmış öğrenme ortamında 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin araştırılması (İzmir ili -Karşıyaka ilçesi Eren Şahin Eronat ortaokulu örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Manisa Celal Bayar Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2015). Ölçme-değerlendirmede testler. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 151-230). Pegem Akademi.

Fen Bilimleri Dersi “Kuvvet ve Enerji” Ünitesine Yönelik Başarı Testinin Geliştirilmesi

Year 2022, , 1278 - 1314, 31.08.2022
https://doi.org/10.14812/cuefd.1059186

Abstract

Bu çalışmada, fen bilimleri dersi 2018 yılı öğretim programı çerçevesinde 7. sınıf “Kuvvet ve Enerji” ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bir başarı testinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, öğretim programındaki kuvvet ve enerji ünitesinde yer alan kazanımlardaki bilgilerin çoğunlukla üst düzey bilişsel süreçlerle ölçüleceği 34 çoktan seçmeli madde hazırlanmıştır. Testin uygulama çalışması, 2018-2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 144 öğrenci ile yapılmıştır. Oluşturulan test maddelerinin anlaşılırlığı, zaman yeterliği, maddelerdeki bilgilerin bilimsel doğruluğu için alanında uzman kişilerin görüşleri alınarak gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Testin uygulanmasından sonra toplanan cevaplara göre her bir maddeye ilişkin madde ayırt edicilik ve madde güçlük indeksleri hesaplanmıştır. Madde analizinden sonra 12 madde testten çıkartılmış ve 22 sorudan oluşan Kuvvet ve Enerji Başarı Testi elde edilmiştir. Kuvvet ve Enerji Başarı Testinin ortalama madde güçlüğü 0.41, ortalama madde ayırt ediciliği 0.39 olarak hesaplanmıştır.

References

  • Akbulut, H. İ., & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir?: İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Aksoy, Ş., & Özcan, H. (2020). Altıncı sınıf öğrencilerinin ses ve özellikleri ünitesi ile ilgili başarılarını ölçmeye yönelik bir test geliştirme çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(2), 193-214. https://doi.org/10.17244/eku.787792
  • Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama: Bloom’un eğitimin hedefleri ile ilgili sınıflamasının güncelleştirilmiş biçimi (Çev. D. A. Özçelik). (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Avcı, F. (2020). Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre madde ve ısı başarı testi: Geçerlik güvenirlik çalışması. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21, 263-292.
  • Başokçu, T. O., Bardakçı, V., Çakıroğlu, E., Öğretmen, T., Yurdakul, B., & Akyüz, G. (2018). Uluslararası geniş ölçekli sınavlarda Türkiye'nin matematik başarısını arttırabilmek için bir model önerisi: Bilişsel tanıya dayalı izleme modelinin etkililiği (Proje: SOBAG 3501. Proje No: 115K531). Retrieved from https://open.metu.edu.tr/bitstream/handle/11511/50310/TVRnMU56SXk.pdf
  • Baykul, Y. (2015). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klâsik test teorisi ve uygulaması. Pegem Akademi.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Pegem Akademi.
  • Chase, C. I. (1978). Measurement for educational evaluation (2nd ed.). Addison-Wesley.
  • Çakan, M. (2017). Eğitim sistemimizde yaygın olarak kullanılan sınav türleri. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 87-122). Pegem Akademi.
  • Çiçek Şentürk, Ö., & Selvi, M. (2021). Fen bilimleri dersi “insan ve çevre” ünitesi akademik başarı testi geliştirme: Güvenirlik ve geçerlik çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 601-630. https://doi.org/10.17152/gefad.940400
  • Dumanoğlu, F., & Bezir Akçay, B. (2018). Elektrik enerjisi başarı testinin geliştirilmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 20-39. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.422251
  • Eroğlu, G. (2021). Özgün tasarlanan eğitsel robotiklerin kuvvet ve enerji ünitesinde başarı ve bilimsel yaratıcılığa etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Gronlund, N. E. (1976). Measurement and evaluation in teaching (3rd ed.). Macmillan Publishing Co., Inc.
  • Gülseven, E. (2020). Argümantasyon temelli FeTeMM eğitiminin 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesine yönelik akademik başarılarına, tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Gürleroğlu, L. (2019). 5E modeline uygun web 2.0 uygulamaları ile gerçekleştirilen fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına motivasyonuna tutumuna ve dijital okuryazarlığına etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. Allyn and Bacon.
  • Hasançebi, B., Terzi, Y., & Küçük, Z. (2020). Madde güçlük indeksi ve madde ayırt edicilik indeksine dayalı çeldirici analizi. Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 224-240. https://doi.org/10.17714/gumusfenbil.615465
  • Hopkins, K. D., Stanley, J. C., & Hopkins, B. R. (1990). Educational and psychological measurement and evaluation (7th ed.). Allyn and Bacon.
  • Kan, A. (2017). Ölçme aracı geliştirme. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 241-278). Pegem Akademi.
  • Kargın, P. D., & Gül, Ş. (2021). Altıncı sınıf “vücudumuzdaki sistemler ve sağlığı” ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirilmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1-26. https://doi.org/10.47479/ihead.729412
  • Kubiszyn, T., & Borich, G. (2007). Educational testing and measurement: Classroom application and practice. John Wiley & Sons.
  • Kurt, U. (2020). “Hücre ve bölünmeler” ve “kuvvet ve enerji” ünitelerinin öğretiminde farklı aktif öğrenme yöntemlerinin etkililiklerinin karşılaştırılması [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Linn, R. L., & Gronlund, N. E. (1995). Measurement and assessment in teaching (7th ed.). Prentice-Hall, Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2020). PISA nedir?. https://pisa.meb.gov.tr/www/pisa-nedir/icerik/4
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021). TIMSS tanıtım sunusu. http://yegitek.meb.gov.tr/pdf/TIMSS_Tanitim_sunusu.pdf
  • Mehrens, W. A., & Lehmann, I. J. (1991). Measurement and evaluation in education and psychology (4th ed.). Wadsworth/Thomson Learning.
  • Özaşkın Arslan, A. G., & Karamustafaoğlu, S. (2019). 2018 Fen bilimleri öğretim programı kapsamındaki 7. sınıf güneş sistemi ve ötesi ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 172-205. https://doi:10.7822/omuefd.528571
  • Özbek, Ö. Y. (2017). Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler. S. Tekindal (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 41-86). Pegem Akademi.
  • Özcan, H., Koca, E., & Söğüt, M. (2019). Ortaokul öğrencilerinin basınç kavramıyla ilgili anlayışlarını ölçmeye yönelik bir test geliştirme çalışması. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(1), 130-144.
  • Özçelik, D. A. (2013). Test hazırlama kılavuzu. Pegem Akademi.
  • Özçelik, D. A. (2016). Ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Özkan, E. B., & Eryılmaz Muştu, Ö. (2018). 8. sınıf basit makineler ünitesine yönelik başarı testi geliştirme: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 1, 737-754. https://doi:10.17218/hititsosbil.332294
  • Semerci, Ç. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 1-15). Pegem Akademi.
  • Sontay, G., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Fen bilimleri dersi “Güneş, Dünya ve Ay” ünitesine yönelik başarı testinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 511-551.
  • Şeker, H., & Gençdoğan, B. (2020). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Nobel Yayınevi.
  • Şen, H. C., & Eryılmaz, A. (2011). Bir başarı testi geliştirme çalışması: Basit elektrik devreleri başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-39.
  • Tatlı, A. (2020). REACT stratejisinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlama, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Düzce Üniversitesi.
  • Tekin, H. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (27. bs.). Yargı Yayınevi.
  • Tekindal, S. (2019). Okullarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Nobel Yayınevi.
  • Thorndike, R. L., & Hagen, E. (1969). Measurement and evaluation in psychology and education. John Wiley & Sons.
  • Thorndike, R. L., & Hagen, E. P. (1977). Measurement and evaluation in psychology and education (4th ed.). John Wiley & Sons.
  • Thorndike, R. M. (1997). Measurement and evaluation in psychology and education (6th ed.). Prentice Hall.
  • Timur, S., Doğan, F., İmer Çetin, N., Timur, B., & Işık, R. (2019). 6. sınıf hücre konusuna ilişkin başarı testi geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(2), 1202-1219. https://doi:10.14812/cufej.602535
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Türeyen, H. (2020). Ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesine yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Educational Reflections, 4(1), 25-37.
  • Utami, F. D., Nurkamto, J., & Marmanto, S. (2019). Higher-order thinking skills on test items designed by English teachers: A content analysis. International Journal of Educational Research Review, 4, 756-765. https://doi.org/10.24331/ijere.629581
  • Walberg, H. J. (2011). Tests, testing, and genuine school reform. Education Next.
  • Yalçın, B. (2020). Harmanlanmış öğrenme ortamında 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme düzeylerinin araştırılması (İzmir ili -Karşıyaka ilçesi Eren Şahin Eronat ortaokulu örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Manisa Celal Bayar Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2015). Ölçme-değerlendirmede testler. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 151-230). Pegem Akademi.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Article
Authors

Ferhat Ermiş 0000-0002-1653-9305

İbrahim Karaman 0000-0001-8486-9050

Publication Date August 31, 2022
Submission Date January 17, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Ermiş, F., & Karaman, İ. (2022). Development of Achievement Test for “Force and Energy” Chapter in Science Course. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51(2), 1278-1314. https://doi.org/10.14812/cuefd.1059186

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved