The study was conducted to bring the language assessment literacy (LAL) of English language teaching (ELT) teachers into focus. It also attempted to investigate how the pre-service education background of ELT teachers, and the departments they graduated from, affected their assessment literacy. The data were obtained from 180 ELT teachers using a mixed-methods research design through a questionnaire and follow-up interviews. The results indicated that the ELT teachers’ LAL was low, but they did not feel any serious need for assessment training. It was also found that the ELT teachers had different academic backgrounds in assessment. As ELT graduates received training in assessment, the graduates of other departments working as English teachers didn’t. Thus, it was observed that pre-service education background has a significant effect on teachers’ assessment literacy.
Language assessment literacy English teachers English teaching Teacher training Assessment.
Bu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin yabancı dilde ölçme ve değerlendirme okuryazarlığına odaklanmaktadır. Aynı zamanda İngilizce öğretmenlerinin mezun oldukları bölümlerin ölçme ve değerlendirme okuryazarlığını nasıl etkilediği de araştırılmıştır. Veriler 180 İngilizce öğretmeniyle yürütülen anket ve bu anketin içeriğine yönelik müteakip görüşmeler yoluyla karma metot araştırma yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Sonuçlara göre, İngilizce öğretmenlerinin dil ölçme ve değerlendirme seviyelerinin düşük olduğu, ancak ölçme ve değerlendirme ihtiyacı duymadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca İngilizce öğretmenlerinin farklı akademik ölçme ve değerlendirme geçmişleri olduğu görülmüştür. İngilizce öğretmenliği bölümü mezunu İngilizce öğretmenleri ölçme ve değerlendirmeye yönelik eğitim almışken, diğer bölümlerden mezun olan İngilizce öğretmenlerin bu eğitimi almadıkları tespit edilmiştir. Böylece, mezun olunan programın öğretmenlerin yabancı dilde ölçme ve değerlendirme okuryazarlığı üzerinde büyük bir etkisi olduğu görülmüştür.
Yabancı dilde ölçme okuryazarlığı İngilizce öğretmenleri İngilizce öğretimi İngilizce öğretmen eğitimi Yabancı dilde ölçme ve değerlendirme
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2021 |
Submission Date | February 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved