Bu araştırmada ders denetiminin gerekliliğine, ders
denetiminin okul müdürleri ya da müfettişler tarafından yapılmasının
olumlu/olumsuz yönlerine ve ders denetimlerinin kimler tarafından yapılması
gerektiğine ilişkin öğretmen, okul müdürü ve maarif müfettişlerinin
görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup
veriler görüşme yolu ile elde edilmiştir. Kahramanmaraş İli merkezinde görevli
10 öğretmen ve 10 okul idarecisi ile Kahramanmaraş İl Milli Eğitim
Müdürlüğü’nde görevli 10 maarif müfettişi örneklem olarak belirlenmiştir.
Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak örneklem ile görüşmeler yapılmış, elde edilen veriler içerik
analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda ders denetimlerinin yapılması
gerektiği, ders denetiminin uzmanlık gerektirdiği, katılımcıların okul
müdürlerinin ders denetiminde uzman olmadıklarını ve ders denetimlerinin
müfettişler tarafından yapılması gerektiğini düşündükleri ortaya çıkmıştır.
Ayrıca müfettiş veya okul müdürünün ders denetimi yapmalarında birtakım olumlu
ve olumsuz yönlerin bir arada bulunduğu,
ders denetimlerinin müfettişler tarafından yapılmasının olumsuz
yönlerinin çoğunlukla sistem kaynaklı olduğu sonuçları da ortaya çıkmıştır.
Araştırmada, denetim elemanlarının denetim alanında hizmet içi eğitim ve
kurslarla geliştirilebilecekleri, okul müdürlerinin seçiminde denetim
yeterliklerinin de dikkate alınabileceği, müfettişlerin denetim çalışmalarında
etkin görev alabilecekleri ve okul müdürlerinin denetim sürecinde müfettişlerle
eşgüdümlü olarak çalışabilecekleri, denetim periyotlarının arttırılarak
denetimin sürece yayılabileceği, Milli
Eğitim Bakanlığınca paydaşların tamamından alınacak görüşler doğrultusunda Türk
eğitim sistemine uygun bir denetim uygulaması ortaya konulabileceği önerileri getirilmiştir.
This research aims to |
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2017 |
Submission Date | April 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 46 Issue: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved