Bu çalışmanın amacı, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf
seviyesinde öğrenimini sürdüren öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik
öz-yeterlik ve fen tabanlı girişimcilik düzeylerinin cinsiyet ve ebeveynlerinin
eğitim düzeyleri açısından değişip değişmediğini tespit etmektir. Bu amaç
doğrultusunda nicel araştırma yaklaşımlarından tarama yöntemi kullanılmıştır.
Çalışmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmış ve çalışmanın örneklemini Erzurum
ili Yakutiye ve Palandöken ilçesine bağlı ortaokullarda öğrenim gören 216
öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak demografik bilgi
anketi, Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen Tabanlı Girişimcilik Ölçeği ve Fen
Öğrenmeye Yönelik Öz-yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin
fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik ve fen tabanlı girişimcilik düzeyleri
cinsiyet faktörü açısından anlamlı fark oluşturmazken ebeveynlerin eğitim
düzeyleri açısından anlamlı bir fark oluşturmaktadır. Anne ve babaların eğitim
düzeyleri arttıkça çocuklarının fen öğrenmeye yönelik ve fen tabanlı
girişimcilik puanları artmaktadır. Son olarak öğrencilerin fen öğrenmeye
yönelik öz-yeterlikleri ile fen tabanlı girişimcilikleri arasında pozitif yönde
güçlü bir korelasyon bulunmaktadır.
The aim of this study is to determine whether the
levels of self-efficacy and science-based entrepreneurship for science course
of middle school students in 6th, 7th and 8th grade change in terms of gender
and educational level of their parents. For this purpose, among quantitative
research approaches, descriptive method was used in study. The sample of the
study consisted of 216 students enrolling middle schools in Yakutiye and
Palandoken district of Erzurum province. Convenience sampling method was used in
the study. As data collection tools, The
Demographic Information Survey, Science Based Entrepreneurial Scale for Middle
School Students and Self-Efficacy Scale for Science Learning were used. As a
result, self-efficacy and science-based entrepreneurship levels of students do
not make a significant difference in terms of gender, while they make a
significant difference in terms of parents' educational level. As parents'
education levels increase, their children's self-efficacy for science and
science-based entrepreneurial scores are increasing. Finally, there is a strong
positive correlation between students' self-efficacy for science learning and
science-based entrepreneurial.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2019 |
Submission Date | May 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 48 Issue: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved