Research Article
BibTex RIS Cite

Yaz Kur'an Kurslarmda Amaçlarm Gerçekleşma DüzeyleriSivas Örneği

Year 2009, Volume: 13 Issue: 1, 261 - 302, 15.06.2009

Abstract

_ The Directorate, which arranged the informal education according to
the recent developments and data of contemporary· education, has
started the application program for two years depending on the un~
derstanding of frame-flexible curriculum. In this study taking Sivas an
example, it has been researched the features of the new program,
realization levels of the determined aims of the education and the
situation of meeting students expectations. 

Yaz Kur'an Kurslarmda Amaçlarm Gerçekleşma DüzeyleriSivas Örneği

Year 2009, Volume: 13 Issue: 1, 261 - 302, 15.06.2009

Abstract

Yaygın Din Eğitiminin en önemli uygulama alanlarından birisi Yaz
Kur'an Kurslarıdır. Son yıllardaki hızlı değişim ve gelişim, ilahiyat ve
eğitim bilimlerinin ortaya koyduğu yeni veriler, Diyanet İşleri Başkanlığını
da harekete geçirmiş ve 2005 yılından itibaren eğitim bilimciler,
ilahiyatçılar ile meslek elemanlarınca hazırlanan yeni Yaz Kur'an Kursları
Programı uygulamaya konulmuştur. Bu programdaki hedeflerin
öğrenciler açısından gerçekleşme düzeylerini tespit etmeye çalıştığı­
mız araştırmamızda 566 öğrenciye uyguladığımız başarı testi ve anket
sonuçlarına göre hedeflerin gerçekleşme düzeyi ve öğrenme alanlarındaki
başarı durumu ortaya konulmaya çalışılmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Peer-reviewed Research Articles
Authors

MUSTAFA Önder

Publication Date June 15, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 13 Issue: 1

Cite

ISNAD Önder, MUSTAFA. “Yaz Kur’an Kurslarmda Amaçlarm Gerçekleşma DüzeyleriSivas Örneği”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/1 (June 2009), 261-302.