İnsanlar için üstün ahlak ömeği olan Hz Muhammed, Allah tarafından gönderilen
son peygamberdir. Hz Peygamberin görevi, Allah'ın mesajlarını insanlara
tebliğ etmek ve yaşayarak insanlara ömek olmaktır. Kuran'ın dolayısıyla İslam'ın
doğru anlaşılabilmesi ve uygulanabilmesi için Hz Peygamberin bütün
yönleriyle tanınması gerekir. Bu makalenin amacı ortaöğretim Din KültorO ve
Ahlak Bilgisi programlan çerçevesinde Hz Peygamber öğretiminin örgün din
eğitimi içerisindeki durumunu incelemektir. Araşbrma, Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi dersinin zorunlu olarak okurulmaya başlandığı 1982 yılı ve sonrası Ortaöğretim
müfredat programları ile sınırlıdır.
The Prophet Muhammad who is the superior moral example for the people is
the last prophet sent by God. Prophet's mission is to preach God's message s
to people and to be an example. Therefore, all aspects of the Prophet must be
recognized to understand correctly of Islam and the Qur'an. The aim of the
essay is to examine the state of the Prophet Muhammad's teaching in the
formal education wlthin the framework of programs in Secondary Education
Religion Culture and Ethic Knowledge. The research is limited with the Secondary
Education Curriculum that began to be taught as a compulsory Religious
Culture and Moral Knowledge Course in 1982 and than.
The Prophet teaching curriculum Secondary Education Religion Culture and Ethic Knowledge formal education
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 17 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.