This study isa field study which examines styles of fa ith, locus of
control, and psychological well-being between the students of
Theology Faculty and otheroffaculties in Sivas Cumhuriyet University.
955 undergraduate students participated in the study,
employing "the S cal e of Religious Attitude and Styles of Fa ith" and
"Locus of Control Scale" and "Psychological Well-Being Scale".
Students ofTheology Faculty have signifıcantly higher scores in
te rm s of religious attitudes. However, they have the highest average
scores but not meaningful, in terms of style of "absolute faith"
that was suggested a positive correlation with the religious attitude.
Students of Theology Faculty who became the nearest internallocus
of control scores in the locus of control, have significantly
the lpwest average score in psychological well-being.
Bu çalışmanın amacı, Cumhuriyet Üniversitesi'ne bağlı beş ayrı fakültede
(İla h iyat, Edebiyat, İ.İ.B.F., Fen ve Eğitim) öğrenim gören
öğrencileri, inanç tarzi arı, denetim odağı ve psikolojik iyi olma ha li
değişkenleri bakımından inceleyerek, İ lahiyat Fakültesi öğrencileri
ile diğer fakülte öğrencileri arasındaki farklılıkların anlamlı olup
olmadığını saptamaktır. Araştırmaya 955 lisans (K: 559 -%58,1;
E: 403 -%41,9) öğrencisi katılmış ve araştırmada veri toplama
araçları olarak "Dini Tutum ve İnanç Tarzlan Ölçeği" ile "Denetim
Odağı ve Psikolojik İyi Olma Hali Ölçeği" kullanılmıştır. Ulaşılan
bulgulara göre; ilahiyat Fakültesi öğrendierinin dini tutumları anlam
lı olarak daha yüksektir. Ancak onlar dini tutum ile pozitif korelasyonu
olduğu ileri sürülen "kesin inanç" tarzında anlamlı olmayan
en yüksek ortalama puana sahiptirler. ilahiyat Fakültesi öğ
rencileri esnek ina na en düşük, dönüşen inanç tarzlan ise en yüksek
anlamlı puanı almışlardır .. Denetim odağında içsel denetim odağına en yakın puanları alan Ilahiyat Fakültesi öğrencileri, psikolojik
iyi olma halinde ise anlamlı olarak en düşük ortalama puanlara
sahip olmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.