Research Article
BibTex RIS Cite

Nefs-Mead İlişkisi Bağlamında Farabi Ve İbn Sina’nın Görüşlerinin Karşılaştırılması

Year 2012, Volume: 16 Issue: 1, 245 - 288, 15.06.2012

Abstract

Bu makalede Farabi ve İbn Sina
düşüncesinde Eschatology/mead konusunu ele aldık. Konunun daha iyi anlaşılması
için Farabi ve İbn Sina’nın düşüncesinin kaynaklarından bahsettik. Öncelikle
felsefi kaynakları olarak antik Yunan felsefesinin etkisini araştırdık.
Özellikle Platon ve Aristoteles'in ruh ve mead konusunda ki görüşlerine temas
ettik. Ruh ve mead konusunun Kurandaki yeri ve önemine değindik. Daha sonra
asıl konumuz olan Farabi ve İbn Sina’nın ruh ve mead hakkındaki görüşlerini ele
aldık. Makalenin son kısmında bu iki filozofu kaynakları ve görüşleri açısından
karşılaştırdık.

Comparison of Al Farabus And Avicenna’s Opinions: In The Context of The Relation of Soul And Eschatoloji

Year 2012, Volume: 16 Issue: 1, 245 - 288, 15.06.2012

Abstract

In this article, we have dealt with
the thought of Al Farabus ve Avicenna Eschatology / mead. For a better
understanding of the subject we talked about sources of the idea of Al Farabus
and Avicenna. Primarily We investigated the effect of Ancient Greek philosophy
as a philosophical sources. In particular, the views of Plato and Aristotle
came into contact with the spirit and Eschatology / mead. We addressed the
issue of the importance of place spirit and eschatology/mead according to Holly
Quran. Then our main subject Al Farabus and Avicenna’s views on spirit and
eschatology/mead, we consider. The last part of the article we compared the two
this philosopher in terms of resources and ideas.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Peer-reviewed Research Articles
Authors

Hasan Özalp

Publication Date June 15, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 16 Issue: 1

Cite

ISNAD Özalp, Hasan. “Comparison of Al Farabus And Avicenna’s Opinions: In The Context of The Relation of Soul And Eschatoloji”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/1 (June 2012), 245-288.