Bu araştırmanın amacı, DKAB dersinde teknolojik materyal kullanma
durumunu ve DKAB öğretmenlerinin teknolojik materyal kullanma eğilimlerini
belirlemeye yöneliktir. Araştırmanın örneklemini Gaziantep il merkezinde görev
yapan 105 DKAB öğretmeni (n=105) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla,
araştırmacı tarafından geliştirilen anket ölçeği uygulanmıştır. Araştırma
sonunda elde edilen bulgulara göre DKAB öğretmenleri, sınıf ortamında
teknolojik materyal kullanmaya isteklidir. Ancak gerek DKAB öğretmenlerinin
kendisinden kaynaklanan sebepler,
gerekse sınıf ortamındaki yetersizliklerden dolayı öğretmenlerin teknoloji
kullanımı istenen düzeye ulaşmamaktadır.
The purpose of this study is to
define using technological material in
Religion Culture and Moral Knowledge lesson and tendency of using technological material
in The Religion Culture and Moral Knowledge Teachers. The sample of study is comprised of The
Religion Culture and Moral Knowledge Teachers who working in Gaziantep city
centre. (n=105) In the study was applied scale survey that improved by researcher
for purpose of collect data. According to findings obtained end of study, The
Religion Culture and Moral Knowledge Teachers are eager to use technological
material in ambiance of class. But, using technological material of the
teachers don’t achive desired level, because of reasons arising from The
Religion Culture and Moral Knowledge Teachers themselves and insufficiencies in
ambience of class.
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.