In this paper given an experience about a lecture of
tafsir/commentary of Qur' an which was actively perform ed. In
a 3rd class of Faculty of Theology students' lecture in 2012-2013 academic year, by giving students more role their participation
in the lecture was made effective. At the end of each surah,
students were asked to state their inferences, messages and the
behavioral principles they can implement. In the paper, the answers
of students are alsa given.
Bu yazıda aktif olarak işlenen bir tefsir dersi tecrübesi aktarılmaktadır.
2012-2013 öğretim yılında ilahiyat Fakültesi III. sınıfta
yapılan derste, öğrencilere daha fazla rol verilerek azami
fayda sağlanmak hedeflenmiştir. İncelenen surelerin bitişinde
öğrencilere o sureden elde ettikleri çıkarımları, mesajları, hayata
yansıtabilecekleri davranış ilkelerini dile getirmeleri istenmiştir.
Yazıda öğrencilerin cevaplarınada yer verilmiştir.
Tefsir tefsir dersi mesaj ayet sure Yusuf suresi Yusuf peygamber
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 16 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.