The subject matter studied here has two aspects. The first one is
'teaching the Qur'an', and the second is 'reading the Qur'an'. For tt:ıis
reason, the subject matter of the article has been examined under two
headings. These are 'teaching methods of the Qur'an' and 'reading
techniques of the Qur'an'. In the first part of the study, how to teach
the Qur'an to people who wish to learn to read the Qur'an at all ages
but especially students at the age of primary school, in the most
efficient way has been emphasized. On the other hand, in the second
part of the article, which techniques and esthetics rules the one who
has reached to a certain level in reading the Qur'an should employ
within the professional frame have been defined.
Bu çalışmada ele alınan mevzunun iki yönü vardır. Birincisi "Kur'an öğ
retme", ikincisi de "Kur'an okuma" meselesidir. Bu itibarla makale konusu,
iki alt başlık halinde incelenmiştir. Bunlar, "Kur'an öğretim yöntemleri"
ile "Kur'an okuma teknikleri"dir. Çalışmanın ilk bölümünde
Kur'an okumayı öğrenmek durumunda olan her yaş grubundan insana
ama özellikle ilköğretim okulu çağındaki öğrencilere en sağlıklı biçimde
nasıl Kur'an öğretileceği üzerinde durulmuştur. Öte yandan makalenin
ikinci bölümünde ise, kendisini bir ölçüde yetiştirmiş; dolayısıyla
Kur'an okuma noktasında belli bir aşamaya gelmiş kişilerin, profesyonel
anlamda hangi teknik ve estetik kurallara uyması gerektiği anlatılmıştır.
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 12 Issue: 1 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.