As a "being of capacities and tendencies;" the educalian of human being is
extremely important. Wlıile it _is necessary to develop these capacities, the more
important issue seems to be to guide these tendencies lawards the right direction. To
realize this. it is necessary to know the human being and his/her atlributes that nıake
him/her a human being. In this context. the attributes which philosoplıical antrepology
ascribes to humans are iıııportant, for it is not possible to educale a human being
correctly without knowing lıiııı/her fırst. At this point, it is interesting to see how ihe strucure of God-Universe relationship is similar to that of the educator and to be
educated. In fact, the Arabic terms "Rabb" and "tarbiyah" come from the same origin ..
Therefore, the content of the term "Rabb" gives us same clues as to how the
educalian should be pursued
Bir "yetenekler ve egiliıııler varlığı" olan insanın eğilimi son derece önemli bir
problemdir. Bu yetenekierin geliştirilmesi, eğilimlerin doğru yönlendirilmesi gerekir.
Bu da, insanı tanı.nıayı, onun varlık yapısını bilmeyi gerektirir. Felsefi antropolojinin
insana yüklediği nitelikler bu bağlanıda önemlidir. Çünkü insanı doğru tanımadan,
doğru eğitmek mümkün değildir. Ayrıca, Tanrı-alem ve Tanrı-insan ilişkisi ile eğiteneğitilen
ilişkisi arasında önemli bir benzerlik söz konusudur. "Eğilinı"in eski dildeki
karşılığı "terbiye"dir. Arapçada "Rabb" kavramının türediği ··r-b-b" kökü ile "terbiye"
kavramının türediği "r-b-v" kökünün tefil ve tefa'ul kalıpları arasında bir anlam
benzerliği, hatta aynılığı mevcuttur. Dolayısıyla "Rabb" kavramı aynı zamanda
"mürebbi" anlamını da içermektedir. "Rabbu'n-Nas" ve özellikle "Rabbu'I-Aiemin"
nitelikleri, Allah'ın, Kur'an'cia sık geçen nitelikleridir. Bu nedenle, cı·enilebilir ki "Rabb" ·
kavramının içeriğinde, ideal anlamcia eğitim (terbiye)in nasıl olması gerektiğine dair
birtakım ipuçları bulmak mümkündür.
Journal Section | Peer-reviewed Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 8 Issue: 2 |
CUIFD Creative Commons Atıf-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.