Research Article
BibTex RIS Cite

HZ. PEYGAMBER'iN BiLGiSi VE BiLGi ALANLARI

Year 2003, Volume: 7 Issue: 2, 179 - 200, 15.12.2003

Abstract

Dinin doğru anlaşılması ve amacına uygun şekilde yaşanabilmesi için
nübüvvet müessesesini iyi anlamak gerekmektedir. Bunun gerçekleşmesinde, beşernebi
dengesini iyi koruyarak, peygamberi, dindeki yeri ve fonksiyonu açısından iyi
tanımanın ve doğru değerlendirmenin öner:nli payı vardır. Peygamberi tanıma ve
doğru anlamayı sağlayacak unsurlar arasında onun bilgi kaynaklarını aslına uygun
olarak anlama zarureti hasıl olmuştur. Hz. Peygamber vahiy kaynaklı bilgiler
bakımından bilmesi gerekeniere sahip olduğu gibi bunların yanında beşer orijinli
bilgilere de sahipti. Ancak bu konularda zamanla insanlar arasında peygamber
merkezli farklı anlayış ve problemler ortaya çıkmıştır. Bu problemlerden birisi de Hz.
Peygamber'in bilgisine ve bilgi alanlarına dair problemlerdir. işte bu makale bu gibi
problemler üzerinde durup çözümlerini irdeleyip tezahürlerini sunmaktadır.

HZ. PEYGAMBER'iN BiLGiSi VE BiLGi ALANLARI

Year 2003, Volume: 7 Issue: 2, 179 - 200, 15.12.2003

Abstract

In order to understand religion and to live religion appropriate with its purpose,
one needs to understand the prophecy. To do this, the balance between human and
prophet should be observed and the prophet should be evaluated and understood
according to his place and function in religion. As well as the knowledge originated
from wahy the prophet had the human-originated knowledge. However, in the course
of time, there have been different views anc:i problems. One of the problems is
Prophet's knowledge and knowledge areas. This paper will discuss such problems
and suggest solutions and their appearances.  

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Peer-reviewed Research Articles
Authors

Ahmet Yıldırım This is me

Publication Date December 15, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 7 Issue: 2

Cite

ISNAD Yıldırım, Ahmet. “HZ. PEYGAMBER’iN BiLGiSi VE BiLGi ALANLARI”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/2 (December 2003), 179-200.