Research Article
BibTex RIS Cite

Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar

Year 2017, Volume: 21 Issue: 2, 189 - 196, 29.12.2017

Abstract

Gelişen piyasalarda, bağlı işletmeleriyle ilişkisiz sektörlerde faaliyet gösteren işletme grupları oldukça yaygındır. Bu
çalışmada ilk olarak, işletme gruplarında sahiplik, kontrol ve organizasyon yapısı konuları incelenmiştir. Bu inceleme
sonucunda açıklanan görüşlere göre, ilk olarak, ileride yapılacak çalışmalarda, yönetsel ve örgütsel algıların işletme
gruplarının stratejik dönüşümünde oynayabileceği rol göz önünde bulundurulabilir. İkinci olarak, işletme gruplarının
bağlı işletmeleri arasındaki yatay ve dikey ilişkilerin meydana getirdiği sosyal ve ekonomik ağların oluşumu ve
gelişimi araştırılabilir. Üçüncü olarak, işletme gruplarının örgütsel yapı ve stratejilerindeki değişimler örgütsel
değişimin farklı modelleriyle incelenebilir. Bu kapsamda, önerilen üç farklı kuramsal bakış açısından yararlanılabilir:
(a) algısal bakış açısı, (b) örgütsel ağ yapıları bakış açısı ve (c) evrimsel bakış açısı.

References

  • Aldrich, H. ve Ruef, M. (2006). Organizations evolving. 2.Baskı. Sage. Buğra, A. (1994). State and business in modern Turkey: A comparative study. SUNY Press.
  • Cuervo-Cazurra, A. (2006). Business groups and their types. Asia Pacific Journal of Management, 23(4), 419-437.
  • Çolpan, A. M., ve Hikino, T. (2008). Türkiye'nin büyük şirketler kesiminde işletme gruplarının iktisadi rolü ve çeşitlendirme stratejileri. Yönetim Araştırmaları Dergisi (Türkiye'de İşletme Grupları Özel Sayısı), 8(1-2), 23-58.
  • Granovetter, M. (2010). Business Groups and Social Organization. The handbook of economic sociology, 429. Holmes, R.M., Hoskisson, R, Kim, H., Wan W.P. ve Holcomb T.R. (2016). International strategy and business groups: A review and future research agenda. Journal of World Business. http://dx.doi.org/10.1016/j.jwb.2016.11.003
  • Hodgkinson, G.P. (2007). The cognitive perspective. In Jenkins, M., Ambrosini, V., ve Collier, N. (Eds.) Advanced strategic management: A multi-perspective approach. Macmillan Education.
  • Hoskisson, R. E., Eden, L., Lau, C. M., & Wright, M. (2000). Strategy in emerging economies. Academy of management journal, 43(3), 249-267.
  • Iacobucci, D., ve Rosa, P. (2005). Growth, diversification, and business group formation in entrepreneurial firms. Small Business Economics, 25(1), 65-82.
  • Khanna, T. ve Palepu, K. (1999). Policy shocks, market intermediaries, and corporate strategy: The evolution of business groups in Chile and India. Journal of Economics & Management Strategy, 8(2), 271-310.
  • Khanna, T. ve Rivkin, J. W. (2001). Estimating the performance effects of business groups in emerging markets. Strategic management journal, 45-74.
  • Khanna, T. ve Yafeh, Y. (2007). Business groups in emerging markets: Paragons or parasites? Journal of Economic Literature, 45(2), 331-372.
  • Selekler-Gökşen, N. ve Üsdiken, B. (2001). Uniformity and diversity in Turkish business groups: Effects of scale and time of founding. British Journal of Management, 12(4), 325-340.
  • Svejenova, S. ve Alvarez, J.L. (2007). Network perspective. In Jenkins, M., Ambrosini, V., ve Collier, N. (Eds.) Advanced strategic management: A multi-perspective approach. Macmillan Education.
  • Wright, M., Filatotchev, I., Hoskisson, R. E., & Peng, M. W. (2005). Strategy research in emerging economies: Challenging the conventional wisdom. Journal of management studies, 42(1), 1-33.
  • Yaprak, A., ve Karademir, B. (2010). The internationalization of emerging market business groups: an integrated literature review. International Marketing Review, 27(2), 245-262.
  • Yiu, D. W., Lu, Y., Bruton, G. D., ve Hoskisson, R. E. (2007). Business groups: An integrated model to focus future research. Journal of Management Studies, 44(8), 1551-1579.
Year 2017, Volume: 21 Issue: 2, 189 - 196, 29.12.2017

Abstract

References

  • Aldrich, H. ve Ruef, M. (2006). Organizations evolving. 2.Baskı. Sage. Buğra, A. (1994). State and business in modern Turkey: A comparative study. SUNY Press.
  • Cuervo-Cazurra, A. (2006). Business groups and their types. Asia Pacific Journal of Management, 23(4), 419-437.
  • Çolpan, A. M., ve Hikino, T. (2008). Türkiye'nin büyük şirketler kesiminde işletme gruplarının iktisadi rolü ve çeşitlendirme stratejileri. Yönetim Araştırmaları Dergisi (Türkiye'de İşletme Grupları Özel Sayısı), 8(1-2), 23-58.
  • Granovetter, M. (2010). Business Groups and Social Organization. The handbook of economic sociology, 429. Holmes, R.M., Hoskisson, R, Kim, H., Wan W.P. ve Holcomb T.R. (2016). International strategy and business groups: A review and future research agenda. Journal of World Business. http://dx.doi.org/10.1016/j.jwb.2016.11.003
  • Hodgkinson, G.P. (2007). The cognitive perspective. In Jenkins, M., Ambrosini, V., ve Collier, N. (Eds.) Advanced strategic management: A multi-perspective approach. Macmillan Education.
  • Hoskisson, R. E., Eden, L., Lau, C. M., & Wright, M. (2000). Strategy in emerging economies. Academy of management journal, 43(3), 249-267.
  • Iacobucci, D., ve Rosa, P. (2005). Growth, diversification, and business group formation in entrepreneurial firms. Small Business Economics, 25(1), 65-82.
  • Khanna, T. ve Palepu, K. (1999). Policy shocks, market intermediaries, and corporate strategy: The evolution of business groups in Chile and India. Journal of Economics & Management Strategy, 8(2), 271-310.
  • Khanna, T. ve Rivkin, J. W. (2001). Estimating the performance effects of business groups in emerging markets. Strategic management journal, 45-74.
  • Khanna, T. ve Yafeh, Y. (2007). Business groups in emerging markets: Paragons or parasites? Journal of Economic Literature, 45(2), 331-372.
  • Selekler-Gökşen, N. ve Üsdiken, B. (2001). Uniformity and diversity in Turkish business groups: Effects of scale and time of founding. British Journal of Management, 12(4), 325-340.
  • Svejenova, S. ve Alvarez, J.L. (2007). Network perspective. In Jenkins, M., Ambrosini, V., ve Collier, N. (Eds.) Advanced strategic management: A multi-perspective approach. Macmillan Education.
  • Wright, M., Filatotchev, I., Hoskisson, R. E., & Peng, M. W. (2005). Strategy research in emerging economies: Challenging the conventional wisdom. Journal of management studies, 42(1), 1-33.
  • Yaprak, A., ve Karademir, B. (2010). The internationalization of emerging market business groups: an integrated literature review. International Marketing Review, 27(2), 245-262.
  • Yiu, D. W., Lu, Y., Bruton, G. D., ve Hoskisson, R. E. (2007). Business groups: An integrated model to focus future research. Journal of Management Studies, 44(8), 1551-1579.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Bahattin Karademir

Publication Date December 29, 2017
Submission Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Karademir, B. (2017). Gelişen Piyasalardaki İşletme Grupları: Bazı Kuramsal Notlar. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 189-196.