Bu araştırma; İslami eğitim düşüncesi açısından
vatan ve vatandaşlık kavramları ne anlama gelir sorunsalını ele almaktadır.
Mevcut araştırma şunları hedeflemektedir: a) İçinde bulunduğumuz asırda görülen
çeşitli ve çok sayıda sorulara cevap olması için, Kur’an-ı Kerim ve Sünneti
Nebevi ışığında vatan kavramı ve konumu, b) İslami eğitim düşüncesi
perspektifinden vatan ve vatandaşlık kavramlarının tanımı, c) İslam hukukun
kapsamlılığının izahı ve yararlı birçok modern kavramlara benzerliği.
Araştırmanın önemi ve yazılmasına neden olan faktörleri şu noktalarla
özetlenebilir: a) İslami eğitim düşüncesi perspektifinden vatan ve vatandaşlık
kavramlarının tanımı, b) Vatan ve vatandaşlık kavramlarının olumsuz yönleri ve
gereksiz uygulamaları, c) Vatan sevgisi ve vatana vefa konularında yüksek bir
konumda olan Müslüman nesillerinin yetişmesinde İslami Hukukun kaydettiği
başarı. Araştırma birçok sonuç ve önerilerle sonlandırılmıştır. En önemlileri
şunlardır: a)Vatan ve vatandaşlık kavramları oldukça önemli bir husus olup,
İslam bilimi uzmanlarınca, doğru İslam görüşüne uygun şekilde ele almaları
gerekir/gerekmektedir. b)Araştırma derin ve kapsamlı İslami eğitim yönteminin
Müslüman halkın bireylerinden yüksek derecede etkin vatandaşların bulunduğu
nesillerin yetiştirilmesindeki başarısını belgelemiştir. c)Araştırma İslami
eğitim düşüncesinin vatana inanan ve gelişmesine çalışan nesillerin
yetiştirilmesinde yeterli olmadığı iddialarını çürüten analitik ve eleştirel
çalışmaların yapılmasının önemli olduğunu önermekte, her asırda ve her yerde erdemli ve başarılı
insan yetiştirilmesi için İslami hukukun yeterliliğini vurgulamaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | July 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 1 |
Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.