Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin adil olma ve
dindarlık düzeylerini esas alarak, öğrencilerin adil davranışlar gösterme
düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektedir. Bu çalışmada,
araştırmacı tarafından hazırlanan "Adil Davranışlar Gösterme Ölçeği
(ADGÖ)" ile Asım Yapıcı tarafından hazırlanan, "Dinin Etkisini
Hissetme (Dindarlık)" ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmaya 2013-2014
eğitim-öğretim yılı sonbahar döneminde İstanbul Üniversitesi bünyesinde;
Astronomi, Çevre Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Hukuk,
İlahiyat, Makine Mühendisliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Tıp, Türk
Dili ve Edebiyatı fakülte ve bölümlerinde, 1 ve 4. sınıflarda öğrenimlerine
devam eden 919 öğrenci katılmıştır.
Veriler anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Fakülte ve bölümlere
göre adil davranışların "inanç-ibadet," "farkındalık ve
"önyargıdan uzak olma" boyutlarında, gruplar arasında anlamlı
farklılıklar görülmektedir. Dinin etkisini hissetme düzeyi (dindarlık) en
yüksek olanlar, İlahiyat Öğrencileri, en düşük olanlar ise Makine Mühendisliği
öğrencileridir. Dinin etkisini hissetme ile "inanç-ibadet,"
"farkındalık," "emanet-doğruluk," "israftan
kaçınma" yönelimlerinde, pozitif bir ilişki görülmektedir. Yani gençlerin
dinin etkisini hissetme düzeyleri arttıkça, "inanç-ibadet,"
"farkındalık," "emanet-doğruluk," "israftan
kaçınma" düzeyleri de artmaktadır.
Adalet Erdemi Adil olma Din Eğitimi Adil Davranışlar Gösterme Ölçeği Dinin Etkisini Hissetme Ölçeği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 1 |