Kur’ân’ı yüzünden ve ezbere okuma konusunda öğrenciler kendilerini belli ölçüde yeterli görürken, bu hususu öğretim elemanları yetersiz bulmaktadırlar. Müfredat olarak Kur’ân’dan yaptırılan ezber miktarını hem öğrenciler hem de öğretim elemanları yetersiz bulmaktadırlar. Ezber tercihinde öğrenciler ve öğretim elemanları aynı kanaattedirler. Öğretim elemanları ve öğrenciler klasik sure veya aşır ezberleme tarzının yanı sıra akaid, fıkıh vb. konulara referans olan ayetlerin ezberletilmesi görüşünü de benimsemektedirler. Kur’ân-ı Kerim derslerinde yaptırılan ezberler ile meal ve tefsir derslerine ait müfredat arasında irtibat kurulması uygun olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Submission Date | December 4, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 7 Issue: 2 |
Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.