Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca

Year 2011, Volume: 11 Issue: 2, 87 - 110, 01.06.2011

Abstract

Günümüzde geniş bir coğrafyada 250 milyondan fazla insan Hami- Sami dil ailesinden
olan Arapça’yı anadil olarak konuşmaktadır. Arapça aynı zamanda din dili olup son ilahi kitap
Kuran Arapça olarak indirilmiştir. Dolayısıyla anadili Arapça olmayan -Türkler ve
Endenozyalılar gibi- milletler de bir şekilde Arapça ile iştigal etmektedirler. Ne var ki tüm dillerde
var olan konuşma dili ile resmi dil farkı Arapçada kendisini daha ziyade göstermektedir.
Buradan hareketle Kuran dili olan Fusha ile halkın konuşma dili olan Avamca diye adlandırabileceğimiz
iki farklı kullanım ortaya çıkmaktadır. Bu da Arapça öğrenen yabancılar için oldukça
zorluk arz etmektedir. Arapça öğrenen Türk öğrencilere Avamcanın öğretilip öğretilmeyeceği
konusu tartışmaya açıktır. Belki de çok kullanılan ve her Arap ülkesinde anlaşılabilecek bazı
Avamca ifadelerin Türk öğrencilere öğretilmesi faydalı olacaktır. Özellikle de Türk dizilerinden
aşina olduklara Suriye Lehçesi biraz öğretilebilir.

References

  • Avram Galanti, “Türkiye ve Sami Diller”, Osmalıcadan Sadeleştiren, Nurettin Ceviz, Musa Yıldız, Nüsha, Yıl: IV, Sayı: 15, Güz, 2004, s. 97-106.
  • George Weber, ‘The World’s 10 Most Influential Languages/Dünya’nın En Etkili On Dili’, (http://www.usefoundation.org.)
  • L J. Mckoughlın, A Learner’s Dictionary of Arabic Colloquıal Idioms, Arabic–English, Librairie du Liban.
  • Subhî es-Sâlih, Dirâsât fî Fıkhi’l-Luğa, Daru’l-İlmi Li’l-Melâyîn, 14. Baskı, Beyrut, 1994.

Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca

Year 2011, Volume: 11 Issue: 2, 87 - 110, 01.06.2011

Abstract

References

  • Avram Galanti, “Türkiye ve Sami Diller”, Osmalıcadan Sadeleştiren, Nurettin Ceviz, Musa Yıldız, Nüsha, Yıl: IV, Sayı: 15, Güz, 2004, s. 97-106.
  • George Weber, ‘The World’s 10 Most Influential Languages/Dünya’nın En Etkili On Dili’, (http://www.usefoundation.org.)
  • L J. Mckoughlın, A Learner’s Dictionary of Arabic Colloquıal Idioms, Arabic–English, Librairie du Liban.
  • Subhî es-Sâlih, Dirâsât fî Fıkhi’l-Luğa, Daru’l-İlmi Li’l-Melâyîn, 14. Baskı, Beyrut, 1994.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Musa Alp

Publication Date June 1, 2011
Submission Date November 29, 2015
Published in Issue Year 2011 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Alp, M. (2011). Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 11(2), 87-110.
AMA Alp M. Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). June 2011;11(2):87-110.
Chicago Alp, Musa. “Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha Ve Avamca”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 11, no. 2 (June 2011): 87-110.
EndNote Alp M (June 1, 2011) Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 11 2 87–110.
IEEE M. Alp, “Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), vol. 11, no. 2, pp. 87–110, 2011.
ISNAD Alp, Musa. “Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha Ve Avamca”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 11/2 (June 2011), 87-110.
JAMA Alp M. Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2011;11:87–110.
MLA Alp, Musa. “Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha Ve Avamca”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), vol. 11, no. 2, 2011, pp. 87-110.
Vancouver Alp M. Farklı İki Açıdan Arapça: Fusha ve Avamca. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2011;11(2):87-110.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.