Medical education has a significant impact on students due to intense academic pressures, long working hours, and emotional exhaustion. This situation can lead to the emergence of mental health disorders among medical school students. Similarly, healthcare professionals also work under intense stress due to the nature of their profession, which can lead to mental health problems. Burnout is a commonly observed issue, especially among healthcare workers, and it can manifest through symptoms such as workload, emotional exhaustion, and loss of motivation. Additionally, the COVID-19 pandemic had a significant impact on healthcare workers. This article aims to address mental health problems among medical education and healthcare professionals, discussing the causes and effects of these issues. It also provides various recommendations for coping with these problems
Tıp eğitimi, yoğun akademik baskılar, uzun çalışma saatleri ve duygusal tükenme gibi faktörler nedeniyle öğrenciler üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu durum, tıp fakültesi öğrencilerinde ruh sağlığı bozukluklarının ortaya çıkmasına neden olabilir. Benzer şekilde, sağlık çalışanları da meslekleri gereği yoğun stres altında çalışmakta ve bu da ruh sağlığı sorunlarına yol açmaktadır. Tükenmişlik, özellikle sağlık çalışanlarında sıkça görülen bir sorundur ve iş yükü, duygusal tükenme ve motivasyon kaybı gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Ayrıca, COVID-19 pandemisi süreci sağlık çalışanları üzerinde önemli bir etkiye sahip olmuştur. Bu makale, tıp eğitimi ve sağlık sektöründe çalışanlar arasındaki ruh sağlığı sorunlarını ele alarak, bu sorunların nedenlerini ve etkilerini tartışmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda, bu sorunlarla başa çıkmak için çeşitli öneriler sunulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |