Otomotiv sektöründe taşımacılıkta treyler tipi ağır vasıtalar büyük öneme sahiptir. Ülkemizde gerek kullanım alanının geniş olması gerekse de ekonomik ve tecrübeli servis hizmetlerinin bulunması ile damperli treyler tipi taşıtlar daha çok tercih edilmektedir. Damperli treyler tipi araçların ağırlığının büyük oranını şasi oluşturmaktadır. Treyler şasisi dinamik ve statik birçok kuvvete maruz kalmaktadır. Bu sebeplerden treyler üreticileri tarafından da öncelikli çalışma konusu olarak şasi tercih edilmektedir. Bu çalışmada bir treyler şasisinin enine uzunluğu dar yapıda yeniden modellenerek yapısal analizinin eski modeli ile karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Bu yeni dar yapıda tasarım, DIN standartlarında belirtilen aks yay merkezleri arası mesafe dikkate alınarak oluşturulmuştur. Mukavemet değerleri korunarak dar yapıda, daha hafif, yakıt ve çevre dostu yeni bir treyler tasarlamak bu çalışmanın ana hedefini oluşturmaktadır. Bu çalışmadaki analiz ve hesaplamalar göstermektedir ki; dar yapıda modellenen treylerin %7 oranında ağırlığında bir azalma meydana gelmiştir. Sonuç olarak, ağırlık azaltımının sağladığı yakıt tasarrufu sayesinde daha çevreci bir treyler tasarımı elde edilmiştir.
Trailer-type heavy vehicles are of great importance in transportation in the automotive sector. Dumper trailer type vehicles are preferred more with their usage area as well as economical and experienced service in our country. A large proportion of the weight of the tipper trailer type is the chassis. The chassis of the trailer is exposed to many dynamic and static forces. For these reasons, it is preferred by the chassis trailer manufacturers also as a priority work subject. In this study, it is aimed to remodel the transverse length of a trailer chassis with a narrow structure and compare the structural analysis with the old model. In this new narrow structure, the design is based on the distances between the axle spring centers specified in DIN standards. Designing a narrow, lighter, fuel, and environment-friendly new trailer by protecting the strength values is the main purpose of this study. The analysis and calculations in this study show that; there has been a 7% reduction in the weight of the trailer modeled in a narrow structure. As a result, a more environmentally friendly trailer design has been achieved thanks to the fuel savings provided by weight reduction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 36 Issue: 1 |