Veri görselleştirme, karmaşık veri kümelerini kolayca anlaşılır görsel temsillere basitleştirerek veriler içindeki kalıpları ve ilişkileri belirlemeyi kolaylaştıran güçlü bir araçtır. Veri görselleştirmeyi tam olarak anlamak için bireylerin, görselleştirmeleri etkili bir şekilde anlama, yorumlama ve oluşturmayı içeren görsel okuryazarlık becerilerini geliştirmesi gerekir. Görselleştirme okuryazarlık becerilerini okuryazarlık testleri aracılığıyla değerlendirmek çok önemlidir ve eğitim araçları, rehberlik ve kaynaklar sağlayarak bu becerilerin geliştirilmesinde önemli bir rol oynar. Ancak okuryazarlık testlerinde veri toplama için uygun ortamların belirlenmesi ve eğitim araçlarının değerlendirilmesi karmaşık ve zahmetli bir iştir. Bu makale, okuryazarlık testlerini tanıtan, sınıf ve kitle kaynak deneyleri yoluyla Ağaç Haritası ve Paralel Koordinatlar Grafiği için pedagojik araçların etkinliğini değerlendiren iki okuryazarlık çalışmasına dayanan karşılaştırmalı bir analiz sunar. Analiz, veri toplama, çalışma süresi ve kaynakları, veri kalitesi, veri geçerliliği ve deneyler sırasında karşılaşılan zorluklar gibi temel faktörlere odaklanır. Bulgular, görselleştirme okuryazarlığı ve eğitim amaçları için deneysel ortamları seçerken belirli araştırma sorularını ve hedef popülasyonları dikkate almanın önemini vurgulamaktadır.
Veri görselleştirme Görselleştirme okuryazarlığı Sınıf tabanlı değerlendirme Kitle kaynak kullanımlı değerlendirme
Data visualization is a powerful tool that simplifies complex datasets into easily comprehensible visual representations, making it easier to identify patterns and relationships within the data. To fully understand data visualization, individuals must develop visual literacy skills, which entails effectively understanding, interpreting, and creating visualizations. Assessing visualization literacy skills through literacy tests is crucial, and educational tools play a significant role in advancing these skills by providing guidance and resources. However, determining the suitable settings for data collection in literacy tests and evaluating educational tools is a complex and demanding task. This paper presents a comparative analysis based on two literacy studies introducing literacy tests and evaluating the effectiveness of pedagogical tools for Treemap and Parallel Coordinates Plot (PCP) through classroom and crowdsourcing experiments. The analysis focuses on key factors, including data collection, study time and resources, data quality, data validity, and challenges encountered during experiments. The findings underscore the significance of considering specific research questions and target populations when selecting experimental settings for visualization literacy and educational purposes.
Data visualization Visualization literacy Classroom-based evaluation Crowdsourcing evaluation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Grafikleri, Veri Analizi, Veri Yönetimi ve Veri Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 38 Sayı: 2 |