Eğimli açık kanal akımının hız alanı, Lazer Doppler Anemometresi (LDA) ile ölçülmüş ve aynı deney koşullarındaki akımlar için, temel denklemler, sonlu hacimler yöntemine dayalı ANSYS-Fluent paket programı ile çözülmüştür. Sayısal hesaplamalarda, Standard k-, Renormalization-group k-, Realizable k-ε, Modifiye k- ve Shear Streess Transport türbülans kapatma modelleri kullanılmış, su yüzü profili VOF yöntemi ile hesaplanmıştır. Sayısal modellerden elde edilen akım hızları ve su yüzü profilleri deneysel ölçümlerle karşılaştırılmıştır. Farklı türbülans modellerinin deneysel olarak doğrulanması amacıyla yapılan karşılaştırmalarda, Renormalization-group k- türbülans modelinin, hız alanının hesaplanmasında ve su yüzünün belirlenmesinde, kullanılan modeller arasında en başarılı olduğu görülmüştür
Eğimli açık kanal akımı Hız profili Sayısal modelleme Türbülans kapatma modelleri VOF
The velocity field of sloping open channel flow is measured using Laser Doppler Anemometry (LDA). Basic equations of the problem are solved by ANSYS-Fluent program package, using finite volume method, for the flow case having the same experimental conditions. In the numerical simulations, Standard k-, Renormalization-group k-, Realizable k-ε, Modified k- and Shear Stress Transport turbulence closure models are used, and the flow profile is computed using VOF method. Computational results for velocities and free surface profiles are compared with measured data. Experimental validations of the turbulence models show that, Realizable k-ε turbulence model, among using the other turbulence models, is in general the most successful one in predicting the velocity field and free surface profiles of the present flow case
Sloping open channel flow Velocity profile Numerical modeling Turbulence closure models VOF
Diğer ID | JA34EK37ZS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 30 Sayı: 2 |