Ters yüz öğrenme, geleneksel öğrenmenin tersine çevrilerek oluşturulan modelidir. Çalışma grubu İlkokul 4. sınıftan 65 öğrencidir. Araştırmada nicel, nitel verilerin kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açıklayıcı/açımlayıcı sıralı, nitel boyutunda nicel verileri anlaşılır kılmak amacıyla olgubilim, Nicel boyutta ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama öncesinde 4. sınıflara 15 sorudan oluşan “Dinlediğini Anlama Testi” ön test olarak uygulanmış, elde edilen verilere göre istatistiksel olarak birbirine yakın iki sınıftan 4/C şubesi kontrol ve 4/D şubesi deney grubu olarak seçilmiştir. Deneysel işlem sürecinde; deney grubuna dinleme/izleme metinleri, ters yüz öğrenme modeli uygulanmış, metinlerle ilgili hatırlama soruları sorularak dinlediklerini/izlediklerini hatırlama düzeyi ölçülmüştür. Deneysel uygulama 8 haftadır. Deneysel işlem sonunda deney ve kontrol grubuna “Dinlediğini Anlama Testi” son test uygulanmıştır. Deney grubundan yapılandırılmış görüşme formu ve deney grubunun sınıf öğretmeninden yarı yapılandırılmış görüşme formuyla görüş alınmıştır. Uygulama sonunda nicel verilerin analizinde SPSS 22, kullanılarak ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin dinleme/izleme becerisine etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmada Kolmogrov Smirnov testinin normalliği dikkate alınmıştır. İki grup arasında anlamlı farklılıklar deney grubu lehine çıkmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler nicel verileri desteklemektedir. Ters yüz öğrenme modeli 4. sınıfların dinleme/izleme becerilerini, derse ilgilerini, isteklerini arttırdığı, uygulamayı gerçekleştiren öğretmenin modele olumlu baktığı belirlenmiştir. Sonuçlara göre modelin dinleme/izleme becerisini arttırmada var olan modelin yerine kullanılabileceği söylenilebilir. Bulgulara dayalı çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Ters yüz öğrenme, geleneksel öğrenmenin tersine çevrilerek oluşturulan modelidir. Çalışma grubu İlkokul 4. sınıfa devamlı, 65 öğrencidir. Araştırmada nicel, nitel verilerin kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açıklayıcı/açımlayıcı sıralı, nitel boyutunda nicel verileri anlaşılır kılmak amacıyla olgubilim deseni kullanılmıştır. Nicel boyutta ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama öncesinde 4. sınıflara 15 sorudan oluşan “Dinlediğini Anlama Testi” ön test olarak uygulanmış, elde edilen verilere göre istatistiksel olarak birbirine yakın iki sınıftan 4/C şubesi kontrol ve 4/D şubesi deney grubu olarak seçilmiştir. Deneysel işlem sürecinde; deney grubuna dinleme/izleme metinleri, ters yüz öğrenme modeli uygulanmış, metinlerle ilgili hatırlama soruları sorularak dinlediklerini/izlediklerini hatırlama düzeyi ölçülmüştür. Deneysel uygulama 8 haftadır. Deneysel işlem sonunda deney ve kontrol grubuna “Dinlediğini Anlama Testi” son test uygulanmıştır. Deney grubundan yapılandırılmış görüşme formu ve deney grubunun sınıf öğretmeninden yarı yapılandırılmış görüşme formuyla görüş alınmıştır. Uygulama sonunda nicel verilerin analizinde SPSS 22, kullanılarak ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin dinleme/izleme becerisine etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmada Kolmogrov Smirnov testinin normalliği dikkate alınmıştır. İki grup arasında anlamlı farklılıklar deney grubu lehine çıkmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler nicel verileri desteklemektedir. Ters yüz öğrenme modeli 4. sınıfların dinleme/izleme becerilerini, derse ilgilerini, isteklerini arttırdığı, uygulamayı gerçekleştiren öğretmenin modele olumlu baktığı belirlenmiştir. Sonuçlara göre modelin dinleme/izleme becerisini arttırmada var olan modelin yerine kullanılabileceği söylenilebilir. Bulgulara dayalı çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Literary Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 23, 2023 |
Submission Date | February 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |