Research Article
BibTex RIS Cite

TERS-YÜZ ÖĞRENME MODELİNİN DİNLEME VE İZLEME BECERİSİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2023, , 846 - 860, 23.10.2023
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1255635

Abstract

Ters yüz öğrenme, geleneksel öğrenmenin tersine çevrilerek oluşturulan modelidir. Çalışma grubu İlkokul 4. sınıftan 65 öğrencidir. Araştırmada nicel, nitel verilerin kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açıklayıcı/açımlayıcı sıralı, nitel boyutunda nicel verileri anlaşılır kılmak amacıyla olgubilim, Nicel boyutta ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama öncesinde 4. sınıflara 15 sorudan oluşan “Dinlediğini Anlama Testi” ön test olarak uygulanmış, elde edilen verilere göre istatistiksel olarak birbirine yakın iki sınıftan 4/C şubesi kontrol ve 4/D şubesi deney grubu olarak seçilmiştir. Deneysel işlem sürecinde; deney grubuna dinleme/izleme metinleri, ters yüz öğrenme modeli uygulanmış, metinlerle ilgili hatırlama soruları sorularak dinlediklerini/izlediklerini hatırlama düzeyi ölçülmüştür. Deneysel uygulama 8 haftadır. Deneysel işlem sonunda deney ve kontrol grubuna “Dinlediğini Anlama Testi” son test uygulanmıştır. Deney grubundan yapılandırılmış görüşme formu ve deney grubunun sınıf öğretmeninden yarı yapılandırılmış görüşme formuyla görüş alınmıştır. Uygulama sonunda nicel verilerin analizinde SPSS 22, kullanılarak ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin dinleme/izleme becerisine etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmada Kolmogrov Smirnov testinin normalliği dikkate alınmıştır. İki grup arasında anlamlı farklılıklar deney grubu lehine çıkmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler nicel verileri desteklemektedir. Ters yüz öğrenme modeli 4. sınıfların dinleme/izleme becerilerini, derse ilgilerini, isteklerini arttırdığı, uygulamayı gerçekleştiren öğretmenin modele olumlu baktığı belirlenmiştir. Sonuçlara göre modelin dinleme/izleme becerisini arttırmada var olan modelin yerine kullanılabileceği söylenilebilir. Bulgulara dayalı çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akgün, M. & Atıcı, B. (2017). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (1) , 329-344.
  • Aktan, O. , Budak, Y. & Botabekovna, A. B. (2019). İlkokul öğrencilerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Ilkogretim Online, 18(4).
  • Alper, A. & Öztürk, S. (2019). Programlama öğretimindeki ters-yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 3 (1), 13-26.
  • Angın, Ö. & Çetinkaya, S. (2021). Eğitsel oyun temelli dinlediğini anlama etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisi üzerindeki etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 11 (1), 333-346.
  • Aydın, G. & Balım, A. G. (2005). Yapılandırmacı yaklaşıma göre modellendirilmiş disiplinler arası uygulama: enerji konularının öğretimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 145-166.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2) , 368-388. doi: 10.31592/aeusbed.598299
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Deneysel desenler (2. baskı), PegemA Yayıncılık.
  • Ciğerci, F. M. & Gültekin, M. (2019). Dijital hikâyelerin dinlemeye yönelik tutuma etkisi. Harran Maarif Dergisi, 4 (2) , 45-73. doi: 10.22596/2019.0402.45.73
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. International Pearson Merril Prentice Hall. Çakır, R. , Adsay, C. & Akgül Uğur, Ö. (2019). Ters-yüz sınıf modelinin ve web 2.0 yazılımlarının bilgisayarca düşünme becerisi, etkinlik tecrübesi ve uzamsal düşünme becerisine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (3) , 845-866. doi: 10.17860/mersinefd.528764
  • Çalıcı, M. A. & Aytan, T. (2022). Effect of Flipped classroom methodology on listening comprehension skills of 6th grade students. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (36), 1232-1262. doi: 10.35675/befdergi.1063611
  • Çelik, E. , Yıldırım, S. & Yıldırım, G. (2018). Uygulayıcıların ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarına yönelik deneyimleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8 (2) , 192-211. doi: 10.17943/etku.390905
  • Dedebali, N. C. (2014). Çoklu ortam uygulamalarının altıncı sınıf dinleme becerisinin gelişimine etkisi [Master's Thesis, Adnan Menderes Üniversitesi].
  • Doğan, Y. (2010). Dinleme becerisini geliştirmede etkinliklerden yararlanma. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 263-274.
  • Epçaçan, C. (2013). Temel bir dil becerisi olarak dinleme ve dinleme eğitimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 331-352. doi: 10.14520/adyusbd.483
  • Erdoğan, E. & Akbaba, B. (2019). Ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi akademik başarılarının geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8 (1), 193-213. doi: 10.30703/cije.465095.
  • Faretta, R. S. (2016). A Causal-comparatıve inquıry into the sıgnıfıcance of ımplementıng a Flıpped classroom strategy in nursıng educatıon [Doctoral Dissertation. Liberty University].
  • Fı̇dan, M. (2020). Covı̇d-19 Belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43. doi: 10.29065/usakead.736643
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters yüz sınıf uygulamasının etkileri [Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi].
  • Gülsar, A. (2014). İşbirlikli öğrenmenin matematik başarısına etkisi ve bu yönteme ilişkin öğrenci görüşleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi]
  • Kara C. (2016). Flipped classroom. Tıp Eğitimi Dünyası. 15(45), 0-0. doi: 10.25282/ted.256096
  • Karadağ, E. , Deniz, S. , Korkmaz, T. & Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2), 383-402.
  • Karasakaloğlu, N. & Bulut, B. (2012). Görsel destekli dinleme metinlerinin anlamaya etkisi. Education Sciences, 7 (2) , 722-733.
  • Katrancı, M. & Yangın, B. (2013). Üstbiliş stratejileri öğretiminin dinlediğini anlama becerisine ve dinlemeye yönelik tutuma etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 733-771. doi: 10.14520/adyusbd.429
  • Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, Cilt: 8 Sayı: 4 (Ek Sayı) , 232-249. doi: 10.19126/suje.453729
  • Kaya, M. F. (2018). 4. sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik tersyüz sınıf modelinin uygulanması [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi].
  • Khanif, M. (2022). Flıpped classroom wıth hots ınstructıon ın lıstenıng class: Best practıce approach and ımplementatıon for employee class. Jurnal Smart, 8(1), 72-79. doi: 10.52657/js.v8i1.1624
  • Kocabıyık, O. O. (2016). Olgubilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Kurudayıoğlu, M. & Kiraz, B. (2020). Dinleme stratejileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8 (2) , 386-409. doi: 10.16916/aded.689231
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Nacaroğlu, O. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline yönelik hazırbulunuşluklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 51-66. doi: 10.31592/aeusbed.661838
  • Ökmen, B. (2020). Basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeli öğretim sürecinin geliştirilmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi].
  • Özdemir, O. & Açık, F. (2019). Ters-yüz edilmiş öğrenme yöntemiyle yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi: Bir gömülü karma yöntem çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1075-1091. doi: 10.16986/HUJE.2019048710
  • Öztürk, M. & Çakıroğlu, Ü. (2018). Ters yüz edilmiş yabancı dil sınıfında öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 21-35. doi: 10.17679/inuefd.298059
  • Perrella, J. (2016). Flipped learning and second language communicative performance in middle school learners. Hofstra University.
  • Söğüt, M. & Polat, S. (2020). Ters yüz sınıf modelinin etkin vatandaşlık öğrenme alanının öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15 (24) , 2472-2504. doi: 10.26466/opus.658882
  • Sözbilir, M. (2009). Nitel veri analizi. Retrived from http://fenitay. files. wordpress. com/2009/02/1112-nitel-arac59ftc4b1rmada-veri analizi. pdf on, 17, 2014.
  • Şenel, M. & Kahramanoğlu, R. (2018). İlkokul İngilizce dersinde ters yüz sınıf (flipped classroom) modeli uygulamasının değerlendirilmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 28-37.
  • Topal, A. D. & Akhisar, Ü. (2018). Ters yüz öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: mikroişlemci/mikrodenetleyiciler II dersinin uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1 (2), 135-148. doi: 10.33400/kuje.461041
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi].
  • Uluçınar Sağır, Ş. & Sakar, D. (2017). Flipped classroom model in education. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1904-1916. DOI: 10.24289/ijsser.348068
  • Uluyol, A. G. Ç. & Karadeniz, Y. Ş. (2009). Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği, öğrenci başarısı ve görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 60-84.
  • Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 39-50.
  • Yaman, S. & Çakır, E. (2018). Ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1), 75-99.
  • Yıldırım Yakar, Z. (2021). The effect of flipped learning model on primary and secondary school students' mathematics achievement: A meta-analysis study. Cukurova University Faculty of Education Journal, 50 (2), 1329-1366. doi: 10.14812/cuefd.865337
  • Yıldız, Y. (2017). Flüt eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları motivasyonları ve performansları üzerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Yılmaz, İ. (2007). Türkçe öğretiminde dinleme becerisini geliştirmeye yönelik önerilen etkinliklerin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi].
  • Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 348-371. doi: 10.17522/balikesirnef.657197
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, 771-774.

INVESTIGATION OF THE EFFECT OF THE FLIPPED LEARNING MODEL ON LISTENING AND WAVING SKILLS

Year 2023, , 846 - 860, 23.10.2023
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1255635

Abstract

Ters yüz öğrenme, geleneksel öğrenmenin tersine çevrilerek oluşturulan modelidir. Çalışma grubu İlkokul 4. sınıfa devamlı, 65 öğrencidir. Araştırmada nicel, nitel verilerin kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açıklayıcı/açımlayıcı sıralı, nitel boyutunda nicel verileri anlaşılır kılmak amacıyla olgubilim deseni kullanılmıştır. Nicel boyutta ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama öncesinde 4. sınıflara 15 sorudan oluşan “Dinlediğini Anlama Testi” ön test olarak uygulanmış, elde edilen verilere göre istatistiksel olarak birbirine yakın iki sınıftan 4/C şubesi kontrol ve 4/D şubesi deney grubu olarak seçilmiştir. Deneysel işlem sürecinde; deney grubuna dinleme/izleme metinleri, ters yüz öğrenme modeli uygulanmış, metinlerle ilgili hatırlama soruları sorularak dinlediklerini/izlediklerini hatırlama düzeyi ölçülmüştür. Deneysel uygulama 8 haftadır. Deneysel işlem sonunda deney ve kontrol grubuna “Dinlediğini Anlama Testi” son test uygulanmıştır. Deney grubundan yapılandırılmış görüşme formu ve deney grubunun sınıf öğretmeninden yarı yapılandırılmış görüşme formuyla görüş alınmıştır. Uygulama sonunda nicel verilerin analizinde SPSS 22, kullanılarak ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin dinleme/izleme becerisine etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmada Kolmogrov Smirnov testinin normalliği dikkate alınmıştır. İki grup arasında anlamlı farklılıklar deney grubu lehine çıkmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler nicel verileri desteklemektedir. Ters yüz öğrenme modeli 4. sınıfların dinleme/izleme becerilerini, derse ilgilerini, isteklerini arttırdığı, uygulamayı gerçekleştiren öğretmenin modele olumlu baktığı belirlenmiştir. Sonuçlara göre modelin dinleme/izleme becerisini arttırmada var olan modelin yerine kullanılabileceği söylenilebilir. Bulgulara dayalı çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akgün, M. & Atıcı, B. (2017). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (1) , 329-344.
  • Aktan, O. , Budak, Y. & Botabekovna, A. B. (2019). İlkokul öğrencilerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesi: Bir karma yöntem çalışması. Ilkogretim Online, 18(4).
  • Alper, A. & Öztürk, S. (2019). Programlama öğretimindeki ters-yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 3 (1), 13-26.
  • Angın, Ö. & Çetinkaya, S. (2021). Eğitsel oyun temelli dinlediğini anlama etkinliklerinin 4. sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisi üzerindeki etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 11 (1), 333-346.
  • Aydın, G. & Balım, A. G. (2005). Yapılandırmacı yaklaşıma göre modellendirilmiş disiplinler arası uygulama: enerji konularının öğretimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 145-166.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2) , 368-388. doi: 10.31592/aeusbed.598299
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Deneysel desenler (2. baskı), PegemA Yayıncılık.
  • Ciğerci, F. M. & Gültekin, M. (2019). Dijital hikâyelerin dinlemeye yönelik tutuma etkisi. Harran Maarif Dergisi, 4 (2) , 45-73. doi: 10.22596/2019.0402.45.73
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. International Pearson Merril Prentice Hall. Çakır, R. , Adsay, C. & Akgül Uğur, Ö. (2019). Ters-yüz sınıf modelinin ve web 2.0 yazılımlarının bilgisayarca düşünme becerisi, etkinlik tecrübesi ve uzamsal düşünme becerisine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (3) , 845-866. doi: 10.17860/mersinefd.528764
  • Çalıcı, M. A. & Aytan, T. (2022). Effect of Flipped classroom methodology on listening comprehension skills of 6th grade students. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (36), 1232-1262. doi: 10.35675/befdergi.1063611
  • Çelik, E. , Yıldırım, S. & Yıldırım, G. (2018). Uygulayıcıların ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarına yönelik deneyimleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8 (2) , 192-211. doi: 10.17943/etku.390905
  • Dedebali, N. C. (2014). Çoklu ortam uygulamalarının altıncı sınıf dinleme becerisinin gelişimine etkisi [Master's Thesis, Adnan Menderes Üniversitesi].
  • Doğan, Y. (2010). Dinleme becerisini geliştirmede etkinliklerden yararlanma. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 263-274.
  • Epçaçan, C. (2013). Temel bir dil becerisi olarak dinleme ve dinleme eğitimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 331-352. doi: 10.14520/adyusbd.483
  • Erdoğan, E. & Akbaba, B. (2019). Ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi akademik başarılarının geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8 (1), 193-213. doi: 10.30703/cije.465095.
  • Faretta, R. S. (2016). A Causal-comparatıve inquıry into the sıgnıfıcance of ımplementıng a Flıpped classroom strategy in nursıng educatıon [Doctoral Dissertation. Liberty University].
  • Fı̇dan, M. (2020). Covı̇d-19 Belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 24-43. doi: 10.29065/usakead.736643
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters yüz sınıf uygulamasının etkileri [Yüksek Lisans Tezi, Amasya Üniversitesi].
  • Gülsar, A. (2014). İşbirlikli öğrenmenin matematik başarısına etkisi ve bu yönteme ilişkin öğrenci görüşleri [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi]
  • Kara C. (2016). Flipped classroom. Tıp Eğitimi Dünyası. 15(45), 0-0. doi: 10.25282/ted.256096
  • Karadağ, E. , Deniz, S. , Korkmaz, T. & Deniz, G. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2), 383-402.
  • Karasakaloğlu, N. & Bulut, B. (2012). Görsel destekli dinleme metinlerinin anlamaya etkisi. Education Sciences, 7 (2) , 722-733.
  • Katrancı, M. & Yangın, B. (2013). Üstbiliş stratejileri öğretiminin dinlediğini anlama becerisine ve dinlemeye yönelik tutuma etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 733-771. doi: 10.14520/adyusbd.429
  • Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, Cilt: 8 Sayı: 4 (Ek Sayı) , 232-249. doi: 10.19126/suje.453729
  • Kaya, M. F. (2018). 4. sınıf öğrencilerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik tersyüz sınıf modelinin uygulanması [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi].
  • Khanif, M. (2022). Flıpped classroom wıth hots ınstructıon ın lıstenıng class: Best practıce approach and ımplementatıon for employee class. Jurnal Smart, 8(1), 72-79. doi: 10.52657/js.v8i1.1624
  • Kocabıyık, O. O. (2016). Olgubilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Kurudayıoğlu, M. & Kiraz, B. (2020). Dinleme stratejileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8 (2) , 386-409. doi: 10.16916/aded.689231
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Nacaroğlu, O. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline yönelik hazırbulunuşluklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), 51-66. doi: 10.31592/aeusbed.661838
  • Ökmen, B. (2020). Basamaklandırılmış ters yüz öğrenme modeli öğretim sürecinin geliştirilmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi].
  • Özdemir, O. & Açık, F. (2019). Ters-yüz edilmiş öğrenme yöntemiyle yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi: Bir gömülü karma yöntem çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1075-1091. doi: 10.16986/HUJE.2019048710
  • Öztürk, M. & Çakıroğlu, Ü. (2018). Ters yüz edilmiş yabancı dil sınıfında öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 21-35. doi: 10.17679/inuefd.298059
  • Perrella, J. (2016). Flipped learning and second language communicative performance in middle school learners. Hofstra University.
  • Söğüt, M. & Polat, S. (2020). Ters yüz sınıf modelinin etkin vatandaşlık öğrenme alanının öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15 (24) , 2472-2504. doi: 10.26466/opus.658882
  • Sözbilir, M. (2009). Nitel veri analizi. Retrived from http://fenitay. files. wordpress. com/2009/02/1112-nitel-arac59ftc4b1rmada-veri analizi. pdf on, 17, 2014.
  • Şenel, M. & Kahramanoğlu, R. (2018). İlkokul İngilizce dersinde ters yüz sınıf (flipped classroom) modeli uygulamasının değerlendirilmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 28-37.
  • Topal, A. D. & Akhisar, Ü. (2018). Ters yüz öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: mikroişlemci/mikrodenetleyiciler II dersinin uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1 (2), 135-148. doi: 10.33400/kuje.461041
  • Turan, Z. (2015). Ters yüz sınıf yönteminin değerlendirilmesi ve akademik başarı, bilişsel yük ve motivasyona etkisinin incelenmesi [Yayınlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi].
  • Uluçınar Sağır, Ş. & Sakar, D. (2017). Flipped classroom model in education. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1904-1916. DOI: 10.24289/ijsser.348068
  • Uluyol, A. G. Ç. & Karadeniz, Y. Ş. (2009). Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği, öğrenci başarısı ve görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 60-84.
  • Ünsal, H. (2018). Ters yüz öğrenme ve bazı uygulama modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 39-50.
  • Yaman, S. & Çakır, E. (2018). Ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38 (1), 75-99.
  • Yıldırım Yakar, Z. (2021). The effect of flipped learning model on primary and secondary school students' mathematics achievement: A meta-analysis study. Cukurova University Faculty of Education Journal, 50 (2), 1329-1366. doi: 10.14812/cuefd.865337
  • Yıldız, Y. (2017). Flüt eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları motivasyonları ve performansları üzerine etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi].
  • Yılmaz, İ. (2007). Türkçe öğretiminde dinleme becerisini geliştirmeye yönelik önerilen etkinliklerin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi].
  • Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 348-371. doi: 10.17522/balikesirnef.657197
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, 771-774.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Literary Studies (Other)
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Ulucan 0000-0001-8445-3127

Vedat Sekin 0000-0003-4766-9628

Publication Date October 23, 2023
Submission Date February 23, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Ulucan, M., & Sekin, V. (2023). TERS-YÜZ ÖĞRENME MODELİNİN DİNLEME VE İZLEME BECERİSİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(2), 846-860. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1255635