Yıllarca toplumsal roller bakımından ikincilleştirilen cinsiyet olarak kadının, ana akım medyada temsil edilirken ideal ölçüler ile görselleştirilen ve özellikle erkek gözüne hitap eden cinsel bir obje olarak konumlandırılması pek çok araştırmaya konu olmuştur. Tüketim kültürü çerçevesinde de incelendiğinde reklamlarda bu sunumlara sıkça yer verildiği görülmektedir. Kadın bedeninin cinsel çekiciliğini, kusursuzluğunu ön plana çıkartan sunumlar dikkat çekmiş ve toplumdaki kadınların bu sunumlardan etkilenme boyutu söz konusu araştırmalarda ele alınmıştır. Bu çalışmada daha önce yapılmış çalışmalardan farklı olarak, kadınların belki de bir tepki şeklinde başlattıkları ve seslerini sosyal medya vasıtasıyla duyurdukları Fatkini Kampanyası örnek olay olarak ele alınmıştır. Bu bağlamda, Gabi Fresh’in öncülük ettiği Fatkini (şişman bikini) Kampanyasının sosyal medyada gördüğü yoğun ilgi, kadınların ana akım medyadaki beden temsillerine verdiği tepkinin çok sesli bir görünümü olarak dikkat çekmektedir. Artık alternatif medya kanallarından biri olarak da gösterilen sosyal medya, medyada içerik üreten kadının, kendi bedeniyle olan iletişiminde de farklı bir rolü üstlenmiş görünmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2016 |
Submission Date | November 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 25 Issue: 3 |