Review
BibTex RIS Cite

Almanca Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Anlık Dil Öğrenme Stratejileri

Year 2018, Volume: 27 Issue: 1, 196 - 206, 15.04.2018

Abstract

Bu çalışmada, 2014/2015 Eğitim-Öğretim
Yılında, Trakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Almanca Hazırlık
Biriminde dil eğitimi alan öğrencilerin, Yazma Becerisi sınavlarında
kullandıkları anlık dil öğrenme
stratejileri
tespit edilmeye çalışılmıştır. Betimsel olarak yorumlanan bu
araştırmada, Almanca A1-A2 dil düzeyinde iki sınav sorusuna verilen cevaplar
hata analizi çerçevesinde irdelenmiştir. Anlık dil öğrenme stratejilerini
Oxford’un (1990) dil öğrenme
stratejilerinden
ve Bimmel&Rampillon’un (2000) dil kullanım stratejilerinden ayıran en önemli özellik, bu
stratejilerin anlık; yani durumu kurtarmak amaçlı uygulanmasıdır. Dolayısıyla bir
yazma sınavında tercih edilen anlık dil öğrenme stratejisi, bir sonraki yazma sınavında
değişiklik gösterebilmektedir. Aksi halde, hedef dili öğrenme sürecinde durağanlaşma
meydana gelmektedir. Ayrıca hazırlık eğitimi sürecinde, hedef dil seviyesi
yükseldikçe kullanılan anlık stratejilerle birlikte ortaya çıkan hata türleri
de değişiklik göstermektedir. Sonuç olarak anlık dil öğrenme stratejileri,
yazma sınavlarında öğrenci hataları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Zira
sadece hangi dil kalıplarının unutulduğunu veya eksik öğrenildiğini değil, aynı
zamanda hangi kalıpların diğer dillerden aktarıldığını da netleştirmektedir. Araştırmamızın
sonuç bölümünde, hata oranını düşürmek maksadıyla bazı öğret-bilimsel ve yöntem-bilimsel
önerilere de yer verilmiştir.

References

  • Apeltauer, Ernst (1997). Grundlagen des Erst-und Fremdsprachenerwerbs, Eine Einführung. Fernstudieneinheit 15, Langenscheidt, Berlin.
  • Balcı, Umut (2013). KPSS Almanca Alan Sınavına Hazırlık Konu Anlatımı ve Soru Örnekleri, Berdan Matbaası, Çanakkale.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri, Çukurova Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 14, Sayı 2:113-122. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/cusosbil/article/view/5000001059 (Erişim:10.07.2017)
  • Bimmel, P. & Rampillon, U. (2000). Lernautonomie und Lernstrategien: Fernstudieneinheit 23, Goethe-Institut, München.
  • Cohen, A. D. (2003). The learner’s side of foreign language learning: Where do styles, strategies, and tasks meet? International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 41(4), 279-292.
  • Edlinger, A. (2016). LanguAGEING- Fremdsprachen Lernen im Alter. Disserta-Verlag, Hamburg.
  • Hamamcı, Zekeriya (2012). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejileri Tercihleri, Eğitim ve Öğretim Araştırma Dergisi, Ağustos 2012, Cilt 1, Sayı 3:314-323. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/33z.hamamci.pdf (Erişim:10.08.2017)
  • Korkmazer, Güleser (2017). Problematik der Lernersprache von türkischen Studenten im Lernprozess von Deutsch als zweite Fremdsprache. Doktora Tezi: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Alman Dili ve Eğitimi ABD, Adana.
  • Merkelbach, C. (2011). Wie unterscheiden sich die Lernstrategien beim Erlernen von L2 und L3? Ergebnisse einer empirischen Studie bei taiwanischen Deutsch-als- L3-Lernenden. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht Didaktik und Methodik im Bereich Deutsch als Fremdsprache, 126-143.ISSN. 1205-6545 Jahrgang 16, Nummer 2. http://tujournals.ulb.tu-darmstadt.de/index.php/zif/article/view/123/118 (Erişim: 07.12.2016)
  • Oflaz, Adnan (2008). Almanca Öğretmeni Adaylarının Dil Öğreniminde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal Of International Social Research), Volume 1/3 Spring (2008), 278-300. http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt1/sayi3/sayi3_pdf/oflaz_adnan.pdf. (Erişim:11.07.2017)
  • Oxford, R.C. (1990). Language learning strategies: what every teacher should know. New York.
  • Oxford, R. L. (1999). ‘Style wars’as a source of anxietyin language classrooms. In D. J. Young (Ed.), Affect in foreign language and second language learning (s. 216-237). Boston: MacGraw-Hill.
  • TDK, Büyük Türkçe Sözlük. http://www.tdk.org.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.598be9b40e6545.92185547 (Erişim:10.08.2017)
Year 2018, Volume: 27 Issue: 1, 196 - 206, 15.04.2018

Abstract

References

  • Apeltauer, Ernst (1997). Grundlagen des Erst-und Fremdsprachenerwerbs, Eine Einführung. Fernstudieneinheit 15, Langenscheidt, Berlin.
  • Balcı, Umut (2013). KPSS Almanca Alan Sınavına Hazırlık Konu Anlatımı ve Soru Örnekleri, Berdan Matbaası, Çanakkale.
  • Bekleyen, N. (2005). Öğretmen Adayları Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejileri, Çukurova Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 14, Sayı 2:113-122. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/cusosbil/article/view/5000001059 (Erişim:10.07.2017)
  • Bimmel, P. & Rampillon, U. (2000). Lernautonomie und Lernstrategien: Fernstudieneinheit 23, Goethe-Institut, München.
  • Cohen, A. D. (2003). The learner’s side of foreign language learning: Where do styles, strategies, and tasks meet? International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 41(4), 279-292.
  • Edlinger, A. (2016). LanguAGEING- Fremdsprachen Lernen im Alter. Disserta-Verlag, Hamburg.
  • Hamamcı, Zekeriya (2012). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejileri Tercihleri, Eğitim ve Öğretim Araştırma Dergisi, Ağustos 2012, Cilt 1, Sayı 3:314-323. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/33z.hamamci.pdf (Erişim:10.08.2017)
  • Korkmazer, Güleser (2017). Problematik der Lernersprache von türkischen Studenten im Lernprozess von Deutsch als zweite Fremdsprache. Doktora Tezi: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Alman Dili ve Eğitimi ABD, Adana.
  • Merkelbach, C. (2011). Wie unterscheiden sich die Lernstrategien beim Erlernen von L2 und L3? Ergebnisse einer empirischen Studie bei taiwanischen Deutsch-als- L3-Lernenden. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht Didaktik und Methodik im Bereich Deutsch als Fremdsprache, 126-143.ISSN. 1205-6545 Jahrgang 16, Nummer 2. http://tujournals.ulb.tu-darmstadt.de/index.php/zif/article/view/123/118 (Erişim: 07.12.2016)
  • Oflaz, Adnan (2008). Almanca Öğretmeni Adaylarının Dil Öğreniminde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal Of International Social Research), Volume 1/3 Spring (2008), 278-300. http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt1/sayi3/sayi3_pdf/oflaz_adnan.pdf. (Erişim:11.07.2017)
  • Oxford, R.C. (1990). Language learning strategies: what every teacher should know. New York.
  • Oxford, R. L. (1999). ‘Style wars’as a source of anxietyin language classrooms. In D. J. Young (Ed.), Affect in foreign language and second language learning (s. 216-237). Boston: MacGraw-Hill.
  • TDK, Büyük Türkçe Sözlük. http://www.tdk.org.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.598be9b40e6545.92185547 (Erişim:10.08.2017)
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Güleser Korkmazer This is me

H. Osman Aslan This is me

Publication Date April 15, 2018
Submission Date February 13, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Korkmazer, G., & Aslan, H. O. (2018). Almanca Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Anlık Dil Öğrenme Stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 196-206.