Enflasyon dönemlerinde reel gelirlilerin azalmasından dolayı fiyata karşı daha duyarlı hale gelen müşterilerin satınalma davranışlarında değişiklikler olmaktadır Bunun yanısıra girdi fiyatlarının ve gelecekteki belirsizliklerin artmasından dolayı da üretim maliyetleri artan firmalar varlıklarını sürdürebilmek ve gelişebilmek için artan maliyetlerden dolayı azalan kar marjlarını korumak zorundadırlar Kar marjının korunabilmesi için de ya maliyetlerin düşürülmesi ya da fiyatların artırılması gerekmektedir Girdi fiyatlarının sürekli artmasından dolayı maliyetleri düşürmenin zorluğu açıkça gözükmektedir Bunun yanısıra talebin esnekliği rekabet ortamı hükümetlerin politikaları ve ikamalların durumundan dolayı fiyatın doğrudan artırılması çoğu zaman mümkün olamamaktadır İşte böyle bir durumda firmalar izleyebilecekleri dolaylı stratejiler ile herbiri tüketiciler üzerinde farklı etkiler yapabilen fiyatlarını reel olarak arttırabilirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1987 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 1987 Volume: 1 Issue: 1 |