Anadiliyle ilgili bilgi ve becerilerin ortaöğretimde kazanılamaması sonucu Türk Dili yükseköğretimde zorunlu ders olarak okutulmaktadır Amacı yükseköğrenim öğrencisinin duyduğunu ve okuduğunu doğru anlama sözlü ve yazılı anlatım aracı olarak anadilini başarıyla kullanmaya yönelik olan dersten henüz beklenen yarar sağlanamamaktadır Anadili öğretiminden amaçlananlar doğrultusunda yarar sağlanamamasının nedenleri bazı sorunlardan kaynaklanmaktadır Bu yazıda anadilinin işlevlerinden kısaca söz edildikten sonra üniversitelerimizde anadili öğretimi uygulamasına ilişkin sorunlar yükseköğretim kurumları öğrenci eğitim öğretim sorunları olarak ele alınmış ve bunların bazılarına çözüm yolları önerilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 1987 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 1987 Volume: 1 Issue: 2 |