Bu yazıda söz konusu edilen Celal Sahir Erozan 1883 1935 Batı etkisinde gelişen Türk Şiirinin önemli üç hareketinde yer alışıyla dikkat çekmektedir Servet i Fünunda şiire başlayan ve topluluğun en genç üyesi olarak tanınan Sahir Servet i Fünun’a tepki olan Fecr i Ati’nin kurucuları arasında yer almış ve bir süre de başkanlığını yürütmüş her iki topluluğa da karşı çıkan Milli Edebiyat hareketine katılmakta da gecikmemiştir Onun şiirleri bu üç harekete ana hatlarıyla bağlıdır Böylece Celal Sahir’in şahsında birbirine tepki olarak ortaya çıkan bu üç hareketin benzer ve farklı yönlerini birlikte görmek mümkün olmaktadır Servet i Fünun’a bağlıyken şekil dil ve tema bakımından bu hareketin genel anlayışına uygun davranmış; Milli Edebiyat’a geçince dilini sadeleştirmeyle işe başlamış aruz vezni yerine heceyi kullanmış Servet i Fünun şiirinin aksine toplum sorunlarıyla daha çok ilgilenmiştir Aşka ve kadına şiirlerinde gereğinden çok yer vermesiyle Servet i Fünun’un beslediği çok kere hastalıklı olan duyarlığıyla Milli Edebiyat’a geçişteki bocalamasıyla Celal Sahir sanat olarak Türk şiirinin en üst sıralarda adı anılmayan fakat bir çok yönden ilgi çekici olan bir şairidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 1987 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 1987 Volume: 1 Issue: 2 |