BibTex RIS Cite

Bir İşletmede Reklamın Satışlar Üzerindeki Etkisinin Translog Satış Reklam Modeli İle İncelenmesi

Year 1995, Volume: 3 Issue: 3, - , 01.06.1995

Abstract

In this paper we estimated the translogarithmic sales advertising relationship using the monthly data series from January 1986 to September 1988 of a business form Attention is focused on measuring how the marginal productivity and elasticity of advertising varies with the time path of advertising outlays Because of the substantial degree of multicollinearity in the model we used the ridge regression method ÖZET Bu çalışmamızda Ocak 1986 Eylül 1988 dönemine ait aylık verilerin kullanımıyla bir işletmenin translog satış reklam ilişkisi tahmin edilmiştir Araştırma döneminde reklamın satışlar üzerindeki marjinal üretkenliği ve esneklik değerleri incelenmiştir Modelde görülen çoklu bağlantı sorunu ridge regresyon kullanımı gerekli olmuştur

Bir İşletmede Reklamın Satışlar Üzerindeki Etkisinin Translog Satış Reklam Modeli İle İncelenmesi

Year 1995, Volume: 3 Issue: 3, - , 01.06.1995

Abstract

-

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. H. Altan Çabuk This is me

Arş. Gör. Dr. Serap Çabuk This is me

Publication Date June 1, 1995
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 1995 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Çabuk, Y. D. D. H. A., & Çabuk, A. G. D. S. (1995). Bir İşletmede Reklamın Satışlar Üzerindeki Etkisinin Translog Satış Reklam Modeli İle İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3).