BibTex RIS Cite

Bir Endüstride Faaliyet Gösteren İki Firmanın Bölgesel Düzeyde Rekabet İlişkilerinin Pazarlama Karması Elemanları Yardımıyla İncelenmesi

Year 1995, Volume: 3 Issue: 3, - , 01.06.1995

Abstract

This article reports on the development of a seemingIy onrelated regression model of the competitive interaction among two major firms involved in the sale of a relatively inexpensive branded product The model presented here incorporates many of the characteristics essential for a usable sales response function These include: 1 the simultaneous nature of competitive effects 2 the complete marketing mix 3 interaction among variables

Bir Endüstride Faaliyet Gösteren İki Firmanın Bölgesel Düzeyde Rekabet İlişkilerinin Pazarlama Karması Elemanları Yardımıyla İncelenmesi

Year 1995, Volume: 3 Issue: 3, - , 01.06.1995

Abstract

Çalışmamız görünürde ilişkisiz regresyon modeli tahmin yönteminin kullanımıyla nisbi olarak ürünlerinin fiyatı pahalı olmayan iki büyük işletmenin rekabet ilişkisini içermektedir Araştırmamızda sunulan model satış tepkisi fonksiyonlarının çoğu özelliğine bünyesinde yer vermiştir Bu özellikler 1 Rekabet 2 Pazarlama Karması ve 3 Değişkenler arası ilişkilerdir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Arş. Gör. Dr. Serap Çabuk This is me

Publication Date June 1, 1995
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 1995 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Çabuk, A. G. D. S. (1995). Bir Endüstride Faaliyet Gösteren İki Firmanın Bölgesel Düzeyde Rekabet İlişkilerinin Pazarlama Karması Elemanları Yardımıyla İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3).