BibTex RIS Cite

Culture In ELT

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

Language and Culture are two inseparable phenomena which mirror a society Can language teaching be isolated from cultural properties and societal characteristics? Yes it can yet leading to an incomplete process of teaching and deprivation of the rightful information for the subject Awareness of cultural values and societal characteristics do not necessarily invite the learner to conform to them They are there to refine the self so that it can take a more universal and less egoistic form During the Autumn term of 1997 1998 academic year a course aiming to raise cultural awareness of ELT students at the ELT Department of the University of Çukurova was given to students throughout the term At the end of the course students made an assessment of the course responding to a questionnaire mostly with open ended items Two significant results emerged from this assessment: 1 students made progress in their reading and or speaking skills and 2 they developed a better sense of comparison between their own and the target language society

Culture In ELT

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

Dil ve kültür toplumu yansıtan birbirinden ayrılmaz olgulardır Dil öğretimi kültürel değerler ve toplum özelliklerinden ayrı tutulabilir mi? Evet tutulabilir Ama bireyin dilini öğrendiği toplumun özellikleri hakkında bilgi edinimi de engellenmiş olur Bireyin bir toplumun kültürel değerleri ya da toplumsal özellikleri açısından bilinçlendirilmesi onun bu değerlere ve özelliklere sorgusuzca sarılması anlamına gelmez Aksine bunlar kişiliği dar kalıplı cerçevesinden çıkarıp onun daha evrensel bir yapı kazanmasını sağlar 1997 1998 Güz döneminde Çukurova Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü öğrencilerinde kültürel bilinçlenme aşamasını hızlandırmayı amaçlayan bir ders verilmiştir Bu dersin sonunda çoğu yoruma dayalı açık uçlu sorulardan oluşan bir sormaca verilmiş ve bu sorularla ilgili öğrencilerin yorumları istenmiştir Veri çözümlemesinden iki ana bulgu ortaya çıkmıştır: 1 öğrencilerin İngilizce okuma ve konuşma becerilerinde önemli derecede gelişmenin kaydedilmesi ve 2 kendi kültürleri ve öğrendikleri dilin kültürü arasında karşılaştırma yapabilme yeteneklerinin geliştirilmiş olması

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Erdoğan Bada This is me

Publication Date June 1, 2000
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2000 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA Bada, Y. D. D. E. (2000). Culture In ELT. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6).