Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective
Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective

Yrd.doç.dr. Turan PAKER [1]


Bu çalışmada fakülte son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması için gittikleri uygulama okullarında karşılaştıkları ikilemler ele alınmıştır Bu amaçla 1997 1998 akademik yılında Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Anabilim Dalında öğrenim gören 60 öğretmen adayı denek olarak seçilmiştir Veriler deneklere verilen anket onların uygulama sırasında tuttukları günlük ve yine onların uygulama sırasındaki deneyimlerini aktardıkları raporlardan toplanmıştır Elde edilen veriler analiz edilmiş ve ortaya çıkan sorunlar ve öğretmen adaylarının karşılaştığı ikilemler içerikleri bakımından sınıflandırılmış ve dile getirilen bu sorunlara çözüm yolları önerilmiştir
In this study the dilemma that the Student Teachers have encountered during their school experience in various secondary schools have been studied For this purpose in 1997 1998 academic year 60 Student Teachers in the ELT Department of Çukurova University were asked to keep a diary on daily basis and reflect what they had gained through their Teaching Practice experience At the end of the academic year they were also given a questionnaire to evaluate the Teaching Practice experience from various aspects As a result of the analysis of their reports and responses given in the questionnaire the problems that they pointed out have been categorized from various aspects and possible solutions to these problems have been sought and presented
Primary Language tr
Journal Section Articles
Authors

Author: Yrd.doç.dr. Turan PAKER

Dates

Publication Date : June 1, 2000

Bibtex @ { cusosbil59652, journal = {Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1304-8880}, eissn = {1304-8899}, address = {}, publisher = {Cukurova University}, year = {2000}, volume = {6}, pages = { - }, doi = {}, title = {Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective}, key = {cite}, author = {Paker, Yrd.doç.dr. Turan} }
APA Paker, Y . (2000). Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 6 (6) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4362/59652
MLA Paker, Y . "Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective" . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (2000 ): <https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4362/59652>
Chicago Paker, Y . "Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (2000 ):
RIS TY - JOUR T1 - Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective AU - Yrd.doç.dr. Turan Paker Y1 - 2000 PY - 2000 N1 - DO - T2 - Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 6 IS - 6 SN - 1304-8880-1304-8899 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective %A Yrd.doç.dr. Turan Paker %T Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective %D 2000 %J Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1304-8880-1304-8899 %V 6 %N 6 %R %U
ISNAD Paker, Yrd.doç.dr. Turan . "Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 / 6 (June 2000): - .
AMA Paker Y . Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2000; 6(6): -.
Vancouver Paker Y . Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2000; 6(6): -.
IEEE Y. Paker , "Teaching Practice From Student Teachers’ Perspective", Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 6, no. 6, Jun. 2000