BibTex RIS Cite

Teachers’ Enthusiasm In ELT Classes: Views Of Both Students And Teachers

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

In teaching learning process there are different factors that affect motivation and thereby success of learners becoming involved in the activities employed in class One of these factors is teachers’ enthusiasm in their presentation since it is believed that the more motivated the teacher is the better teaching learning process occurs in class The purpose of this study is to find out teachers’ enthusiasm in ELT classes A questionnaire consisting of 17 statements pertaining to teachers’ enthusiasm was administered to 18 teachers and to 146 students whom these teachers have taught The data obtained were analysed through SPSS a statistical programme for social sciences The results show that although there are three items concerning the statements in the questionnaire that reveal statistically significant difference there is not any statistically significant difference in the other items between teachers’ and students’ responses

Teachers’ Enthusiasm In ELT Classes: Views Of Both Students And Teachers

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

Öğretim ve öğrenim işleminde motivasyonu ve bağlı olarak da sınıf içi çalışmalarına katılan öğrencilerin başarılarını etkileyen değişik faktörler vardır Bu faktörlerden birisi ders anlatımında öğretmen coşkusudur Çünkü sınıfta öğretmen ne kadar istekli ders anlatırsa öğretim ve öğrenim işlevi o kadar iyi olur Bu çalışmanın amacı Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili ve Eğitimi Anabilim Dalında İngilizce öğretilen sınıflarda öğretmen coşkusunu ortaya çıkarmaktır Bunun için öğretmen coşkusu ile ilgili durumu bildiren 17 tümceden oluşan bir anket 18 öğretmen ve bu öğretmenlerin öğretim yaptığı sınıflardaki 146 öğrenciye verildi Elde edilen verilen sosyal bilimler için hazırlanan bir istatistik programı olan SPSS ile çözümlendi Sonuçlar anketteki üç maddenin öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında istatistiksel olarak önemli bir farklılık olduğunu göstermesine rağmen diğer maddelerde herhangi bir önemli farklılık olmadığını ortaya koymuştur

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Hasan Bedir This is me

Öğr. Gör. Rana Yıldırım This is me

Publication Date June 1, 2000
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2000 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA Bedir, D. H., & Yıldırım, Ö. G. R. (2000). Teachers’ Enthusiasm In ELT Classes: Views Of Both Students And Teachers. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6).