BibTex RIS Cite

I’ve Been a Constructivist and Didn’t Know It

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

The aim of this study is to introduce Constructivist Approach to language teacher education It starts with a review of general conceptions of teaching prevalent in English Language Teaching Then Kelly’s Personal Construct Theory the theoretical framework underlying Constructivist Approach is presented This is followed by a discussion on what a constructivist perspective actually mean for language teacher education

I’ve Been a Constructivist and Didn’t Know It

Year 2000, Volume: 6 Issue: 6, - , 01.06.2000

Abstract

Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğretmen eğitiminde Konstrüktivist yaklaşımı tanıtmaktır İngiliz Dili Eğitiminde kullanılan genel öğretim anlayışlarının ele alınmasından sonra çalışma Kelly’nin Kişisel Konstrükt Kuramının tanıtımı ile sürmektedir Konstrüktivist yaklaşımın yabancı dil öğretmen eğitimine katkıları da çalışmada tartışılmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Zühal Okan This is me

Publication Date June 1, 2000
Submission Date December 29, 2013
Published in Issue Year 2000 Volume: 6 Issue: 6

Cite

APA Okan, Y. D. D. Z. (2000). I’ve Been a Constructivist and Didn’t Know It. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6).