The main aim of this paper is to present an observation tool that was used in teacher thinking The “repertory grid observation” tool was designed to see 7 ELT teachers’ theories in action The originality of the tool is that it can be used as an observational tool for varied purposes together with repertory grid tool In accordance with the teachers’ personal theories through repertory grid the repertory grid observation tool was improved so as to observe the teachers in classes and to be able to see their behavioural changes between the beginning and end of the study This tool also helped us see the consistency between teachers’ behavioural change and conceptual change Keywords: Repertory Grid teacher thinking observation tool constructivism conceptual behavioural change
Bu çalışmadaki amaç öğretmenin nasıl düşündüğünü ortaya çıkaran çalışmalarda kullanılan bir veri toplama aracını tanıtmaktır 7 İngilizce öğretmeninin kişisel teorilerini uygulamadaki davranışlarında gözlemleyebilmek için geliştirilen Repertory Grid Gözlemleme aracı sunulmaktadır Bu veri toplama aracı orijinal olarak ilk kez bu çalışmada kullanılmıştır değişik çalışmalarda da gözlemleme yapmak amaçlı olarak kullanılabilinir Bu araç öğretmenlerin kişisel teorileri ile birlikte onları sınıf ortamlarında izleyebilmeyi ve oluşan davranışsal değişiklikleri ortaya koymayı olanaklı kılmaktadır Öğretmenlerin bilişsel gelişmelerinin yanı sıra davranışlarında oluşan değişiklikleri ve ilişkiyi gözlemlemek amaçlı geliştirilmiş bir araştırma aracıdır Anahtar Kelimeler: Repertory Grid Öğretmenin düşünme sistemi Gözlemleme Aracı Yapılandırmacı Yaklaşım Bilişsel ve Davranışsal değişim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2004 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 13 Issue: 2 |