The aim of this study is to describe individual language learning strategies employed by EFL learners graduate students of social sciences SS and basic applied sciences SA at Çukurova University The study also targets to compare the two groups in terms of strategy use in order to observe if there are any differences in the use of strategy type The strategy types to be dealt with here are metacognitive cognitive and social affective Key Words: Language Learning Strategies Learning Strategies Metacognitve Strategies Cognitive Strategies Social Affective Strategies
Bu çalışmada Çukurova Üniversitesi Yabancı Diller Eğitim Merkezi’nde YADİM İngilizce öğrenen Sosyal Bilimler Enstitüsü ile Fen Bilimleri Enstitüsü yüksek lisans öğrencilerinin ne türdeki dil öğrenme stratejilerini kullandıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır Ayrıca bu iki grup arasındaki olası strateji tipi ve strateji kullanım miktarının farklılığının tespiti de çalışmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır Anahtar Kelimler: Dil öğrenme stratejileri öğrenme stratejileri bilgiyi kullanma stratejileri bilişsel stratejiler sosyal duygusal stratejiler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2004 |
Submission Date | December 29, 2013 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 13 Issue: 2 |